Zmień rozmiar czcionki


Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 2   [ 25 posty(ów) ]
Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 22 Cze 2012, 23:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lis 2010, 10:56
Posty: 4714
Miejscowość: woj. dolnośląskie
Samochód:: Daewoo Nexia, 1.5 8V, GL+, Sedan
Witajcie!

Mam pytanie, głównie skierowane do osób posiadających glebę -40 i większą...

Czy nie macie problemu z ustawieniem zbieżności ?

Ostatnio byłem na zakładzie ustawić zbieżność i promień lasera pomiędzy przednimi kołami znalazł się na dokładce i trzeba było ją podgiąć i klockami przytrzymać...

To przy większej glebie promień lasera będzie już na zderzaku... a tego już podgiąć się nie da.. I co wtedy? Zbieżności nie zrobię?

Jak to bywa w Waszych przypadkach ?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 23 Cze 2012, 00:01 
Zbanowany!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2012, 19:50
Posty: 7210
Miejscowość: FZA-PL, MKK-DE
Samochód:: Daewoo Nexia Coupe 1.5 8V
Audi A8 4,2 Quattro
Promień lasera... dobre :D W szoku byscie byli jakbyscie widzieli czym ja se zbieżnośc ustawiam we wszystkich autach i ida jak po szynie :) Przyrząd zespawany z 2 prętow i dwóch nakretek-autorstwa mojego kolegi ;) A poza tym sa jeszcze starsze "lampowe" zestawy co równie dobrze cała geometrie dawały ustawic i nie miała tu do rzeczy zadna gleba ;) (pisze w liczbie mnogiej bo nie pierwszy raz czytam o takich mega problemach) A Ty Kefas taki zdolny chłopak,naprawdę to popatrz na koła pod autem i pomysl jak latwo mozna samemu se zbierznośc ustawić(dorobisz przyrząd i bedziesz zarabiał) ;)

_________________
Image
"All the other kids with the pumped up kicks,
You better run, better run, outrun my gun.
All the other kids with the pumped up kicks,
You better run, better run, faster than my bullet" :D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 23 Cze 2012, 08:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lis 2010, 10:56
Posty: 4714
Miejscowość: woj. dolnośląskie
Samochód:: Daewoo Nexia, 1.5 8V, GL+, Sedan
Samemu nie mam warunków do tego ani chęci. Zbieżności nie ustawiam co tydzień... Żeby były mi postrzebne "aparatury" do tego.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 23 Cze 2012, 09:59 
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2010, 12:32
Posty: 6194
Miejscowość: Włocławek
Samochód:: Civic EJ6 D15Z8/Z6 VTEC
zbieżność w sumie można na pewno ustawić samemu, mniej lub bardziej dokładnie oczywiście. W sumie w większości aut tylko ten parametr geometrii zawieszenia daje się regulować.
ale warunki do tego też trzeba posiadać. Ja robilem kiedyś przy większej glebie, ale mialem już szersze felgi z mniejszym ET więc problemów nie było. Aparatura była dość nowoczesna, wszystko wyświetlało sie na monitorze, pokazywalo nawet równoleglość obu osi kół pojazdu.
No cóż, o czasu gdy dokonywalem na praktykach pomiaru za pomoca lampowych projektorów i sporych tablic pomiarowych troche sie zmieniło ;)

_________________
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage



Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędza na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 23 Cze 2012, 11:42 
Zbanowany!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2012, 19:50
Posty: 7210
Miejscowość: FZA-PL, MKK-DE
Samochód:: Daewoo Nexia Coupe 1.5 8V
Audi A8 4,2 Quattro
Zbieżnośc jest banalnie prosta do ustawienia na jakichkolwiek kołach i zawieszeniu-warunek jedyny że auto ma stać na równej nawierzchni,sam nie wierzylem kiedys że przy pomocy dwoch drutów i paru nakrętek zespawanych ze soba da się to zrobić tak idealnie a jednak się da. Jeśli A8 po wymianie calego zawieszenia przedniego przy 200km/h jedzie jak po szynach to chyba mowi samo za siebie-a w wielu autach już tak robiłem i zero kłopotu.Trza jeszcze znać parametr dla danego auta ale to nie problem ;)

_________________
Image
"All the other kids with the pumped up kicks,
You better run, better run, outrun my gun.
All the other kids with the pumped up kicks,
You better run, better run, faster than my bullet" :D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 23 Cze 2012, 11:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lis 2010, 10:56
Posty: 4714
Miejscowość: woj. dolnośląskie
Samochód:: Daewoo Nexia, 1.5 8V, GL+, Sedan
Nie znam parametrów i nie mam warunków do tego, na parkingu pod blokiem raczej tego nie wyreguluję.. :/


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 23 Cze 2012, 18:32 
Zbanowany!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2012, 19:50
Posty: 7210
Miejscowość: FZA-PL, MKK-DE
Samochód:: Daewoo Nexia Coupe 1.5 8V
Audi A8 4,2 Quattro
Kefas napisał(a):
Nie znam parametrów i nie mam warunków do tego, na parkingu pod blokiem raczej tego nie wyreguluję.. :/

Parametry to sa w instrukcji którą mamy chyba wszyscy a na parkingu to fakt nie da sie ale jak by miec kanał to juz git.

_________________
Image
"All the other kids with the pumped up kicks,
You better run, better run, outrun my gun.
All the other kids with the pumped up kicks,
You better run, better run, faster than my bullet" :D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 26 Cze 2012, 13:00 
nexia.pl OLD TEAM
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2010, 20:44
Posty: 3579
Miejscowość: Włocławek
Samochód:: Nexia V6
Kefas napisał(a):
Witajcie!

Mam pytanie, głównie skierowane do osób posiadających glebę -40 i większą...

Czy nie macie problemu z ustawieniem zbieżności ?

Ostatnio byłem na zakładzie ustawić zbieżność i promień lasera pomiędzy przednimi kołami znalazł się na dokładce i trzeba było ją podgiąć i klockami przytrzymać...

To przy większej glebie promień lasera będzie już na zderzaku... a tego już podgiąć się nie da.. I co wtedy? Zbieżności nie zrobię?

Jak to bywa w Waszych przypadkach ?


Zaraz zaraz, na jakiej dokładce ? na jakim zderzaku ? :shock: :shock: :shock:

Czy to laserem, czy lampami gleba, zderzak w niczym nie przeszkadza.
Zakładają ustrojstwo na koła przednie, na koła tylne i kręcą aż będzie światełko w odpowiednim punkcie :)

_________________
ImageImageImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 26 Cze 2012, 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lis 2010, 10:56
Posty: 4714
Miejscowość: woj. dolnośląskie
Samochód:: Daewoo Nexia, 1.5 8V, GL+, Sedan
Na tej stacji gdzie byłem to ustawiali to laserowo, na każde z kół zakładali jakieś ustrojstwo i musiało mieć "komunikacje" z innymi kołami.

Przednie lewe z przednim prawy i tylnym lewym

Przednie prawe z przednim lewym i tylnym prawym

Czyli "kominikacja" przednia oś, tylna oś, prawa strona, lewa strona


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 26 Cze 2012, 13:20 
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2010, 12:32
Posty: 6194
Miejscowość: Włocławek
Samochód:: Civic EJ6 D15Z8/Z6 VTEC
sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać

_________________
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage



Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędza na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 27 Cze 2012, 09:13 
nexia.pl OLD TEAM
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2010, 20:44
Posty: 3579
Miejscowość: Włocławek
Samochód:: Nexia V6
radzio napisał(a):
sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać


:?

Na tych springach, co kupiłem od ciebie i przy seryjnym tyle, to gleba z przodu wyszła około -80, -90
Na takim setapie zbieżność ustawiałem w trzech stacjach.
Jedna bankowo ze sprzętem laserowym, jedna ze zwykłą optyką, trzeciej się nawet nie przyglądałem.
Nigdzie nie było problemu. :roll:

_________________
ImageImageImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 27 Cze 2012, 10:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lis 2010, 10:56
Posty: 4714
Miejscowość: woj. dolnośląskie
Samochód:: Daewoo Nexia, 1.5 8V, GL+, Sedan
cinek napisał(a):
radzio napisał(a):
sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać


:?

Na tych springach, co kupiłem od ciebie i przy seryjnym tyle, to gleba z przodu wyszła około -80, -90
Na takim setapie zbieżność ustawiałem w trzech stacjach.
Jedna bankowo ze sprzętem laserowym, jedna ze zwykłą optyką, trzeciej się nawet nie przyglądałem.
Nigdzie nie było problemu. :roll:


To w takim razie muszę jechać na inną stację :P :D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 27 Cze 2012, 11:53 
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2010, 12:32
Posty: 6194
Miejscowość: Włocławek
Samochód:: Civic EJ6 D15Z8/Z6 VTEC
cinek napisał(a):
radzio napisał(a):
sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać


:?

Na tych springach, co kupiłem od ciebie i przy seryjnym tyle, to gleba z przodu wyszła około -80, -90
Na takim setapie zbieżność ustawiałem w trzech stacjach.
Jedna bankowo ze sprzętem laserowym, jedna ze zwykłą optyką, trzeciej się nawet nie przyglądałem.
Nigdzie nie było problemu. :roll:


no ale widocznie są takie urządzenia gdzie dokładka była problemem, chyba Kefasowi jej dla rozrywki nie odginali

_________________
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage



Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędza na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 27 Cze 2012, 15:43 
nexia.pl OLD TEAM
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2010, 20:44
Posty: 3579
Miejscowość: Włocławek
Samochód:: Nexia V6
radzio napisał(a):
...no ale widocznie są takie urządzenia gdzie dokładka była problemem, chyba Kefasowi jej dla rozrywki nie odginali

Nie myślałem, ani nie mówiłem o rozrywce, raczej o braku umiejętności obsługi.



Z racji mojej przygody jeździłem dzisiaj po warsztatach i przy okazji podpytywałem o temat tego wątku.
Usłyszałem, że owszem są takie urządzenia, lecz jest możliwość ich regulacji i nie ma konieczności podginania części karoserii.
Wszyscy sugerowali zmianę warsztatu. :)

Ale to jest ich opinia :pig:

_________________
ImageImageImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Gleba a ustawienie zbieżności
PostWysłany: 16 Wrz 2012, 15:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2012, 15:44
Posty: 31
Miejscowość: Połomia
Samochód:: Daewoo Nexia GLE 1.5 v8 1995r
Apophis napisał(a):
Promień lasera... dobre :D W szoku byscie byli jakbyscie widzieli czym ja se zbieżnośc ustawiam we wszystkich autach i ida jak po szynie :) Przyrząd zespawany z 2 prętow i dwóch nakretek-autorstwa mojego kolegi ;) A poza tym sa jeszcze starsze "lampowe" zestawy co równie dobrze cała geometrie dawały ustawic i nie miała tu do rzeczy zadna gleba ;) (pisze w liczbie mnogiej bo nie pierwszy raz czytam o takich mega problemach) A Ty Kefas taki zdolny chłopak,naprawdę to popatrz na koła pod autem i pomysl jak latwo mozna samemu se zbierznośc ustawić(dorobisz przyrząd i bedziesz zarabiał) ;)




mógł byś zapodać jakieś zdjęcie ilustrujące ten twój mechanizm? :P


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 2   [ 25 posty(ów) ]
Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

projekty kuchni warszawa szafy stolarz
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php