forum.nexia.pl http://forum.nexia.pl/ |
|
Gleba a ustawienie zbieżności http://forum.nexia.pl/viewtopic.php?f=10&t=2305 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Kefas [ 22 Cze 2012, 23:31 ] |
Temat postu: | Gleba a ustawienie zbieżności |
Witajcie! Mam pytanie, głównie skierowane do osób posiadających glebę -40 i większą... Czy nie macie problemu z ustawieniem zbieżności ? Ostatnio byłem na zakładzie ustawić zbieżność i promień lasera pomiędzy przednimi kołami znalazł się na dokładce i trzeba było ją podgiąć i klockami przytrzymać... To przy większej glebie promień lasera będzie już na zderzaku... a tego już podgiąć się nie da.. I co wtedy? Zbieżności nie zrobię? Jak to bywa w Waszych przypadkach ? |
Autor: | Apophis [ 23 Cze 2012, 00:01 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
Promień lasera... dobre W szoku byscie byli jakbyscie widzieli czym ja se zbieżnośc ustawiam we wszystkich autach i ida jak po szynie Przyrząd zespawany z 2 prętow i dwóch nakretek-autorstwa mojego kolegi A poza tym sa jeszcze starsze "lampowe" zestawy co równie dobrze cała geometrie dawały ustawic i nie miała tu do rzeczy zadna gleba (pisze w liczbie mnogiej bo nie pierwszy raz czytam o takich mega problemach) A Ty Kefas taki zdolny chłopak,naprawdę to popatrz na koła pod autem i pomysl jak latwo mozna samemu se zbierznośc ustawić(dorobisz przyrząd i bedziesz zarabiał) |
Autor: | Kefas [ 23 Cze 2012, 08:51 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
Samemu nie mam warunków do tego ani chęci. Zbieżności nie ustawiam co tydzień... Żeby były mi postrzebne "aparatury" do tego. |
Autor: | radzio [ 23 Cze 2012, 09:59 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
zbieżność w sumie można na pewno ustawić samemu, mniej lub bardziej dokładnie oczywiście. W sumie w większości aut tylko ten parametr geometrii zawieszenia daje się regulować. ale warunki do tego też trzeba posiadać. Ja robilem kiedyś przy większej glebie, ale mialem już szersze felgi z mniejszym ET więc problemów nie było. Aparatura była dość nowoczesna, wszystko wyświetlało sie na monitorze, pokazywalo nawet równoleglość obu osi kół pojazdu. No cóż, o czasu gdy dokonywalem na praktykach pomiaru za pomoca lampowych projektorów i sporych tablic pomiarowych troche sie zmieniło |
Autor: | Apophis [ 23 Cze 2012, 11:42 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
Zbieżnośc jest banalnie prosta do ustawienia na jakichkolwiek kołach i zawieszeniu-warunek jedyny że auto ma stać na równej nawierzchni,sam nie wierzylem kiedys że przy pomocy dwoch drutów i paru nakrętek zespawanych ze soba da się to zrobić tak idealnie a jednak się da. Jeśli A8 po wymianie calego zawieszenia przedniego przy 200km/h jedzie jak po szynach to chyba mowi samo za siebie-a w wielu autach już tak robiłem i zero kłopotu.Trza jeszcze znać parametr dla danego auta ale to nie problem |
Autor: | Kefas [ 23 Cze 2012, 11:47 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
Nie znam parametrów i nie mam warunków do tego, na parkingu pod blokiem raczej tego nie wyreguluję.. :/ |
Autor: | Apophis [ 23 Cze 2012, 18:32 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
Kefas napisał(a): Nie znam parametrów i nie mam warunków do tego, na parkingu pod blokiem raczej tego nie wyreguluję.. :/ Parametry to sa w instrukcji którą mamy chyba wszyscy a na parkingu to fakt nie da sie ale jak by miec kanał to juz git. |
Autor: | cinek [ 26 Cze 2012, 13:00 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
Kefas napisał(a): Witajcie! Mam pytanie, głównie skierowane do osób posiadających glebę -40 i większą... Czy nie macie problemu z ustawieniem zbieżności ? Ostatnio byłem na zakładzie ustawić zbieżność i promień lasera pomiędzy przednimi kołami znalazł się na dokładce i trzeba było ją podgiąć i klockami przytrzymać... To przy większej glebie promień lasera będzie już na zderzaku... a tego już podgiąć się nie da.. I co wtedy? Zbieżności nie zrobię? Jak to bywa w Waszych przypadkach ? Zaraz zaraz, na jakiej dokładce ? na jakim zderzaku ? Czy to laserem, czy lampami gleba, zderzak w niczym nie przeszkadza. Zakładają ustrojstwo na koła przednie, na koła tylne i kręcą aż będzie światełko w odpowiednim punkcie |
Autor: | Kefas [ 26 Cze 2012, 13:11 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
Na tej stacji gdzie byłem to ustawiali to laserowo, na każde z kół zakładali jakieś ustrojstwo i musiało mieć "komunikacje" z innymi kołami. Przednie lewe z przednim prawy i tylnym lewym Przednie prawe z przednim lewym i tylnym prawym Czyli "kominikacja" przednia oś, tylna oś, prawa strona, lewa strona |
Autor: | radzio [ 26 Cze 2012, 13:20 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać |
Autor: | cinek [ 27 Cze 2012, 09:13 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
radzio napisał(a): sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać Na tych springach, co kupiłem od ciebie i przy seryjnym tyle, to gleba z przodu wyszła około -80, -90 Na takim setapie zbieżność ustawiałem w trzech stacjach. Jedna bankowo ze sprzętem laserowym, jedna ze zwykłą optyką, trzeciej się nawet nie przyglądałem. Nigdzie nie było problemu. |
Autor: | Kefas [ 27 Cze 2012, 10:37 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
cinek napisał(a): radzio napisał(a): sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać Na tych springach, co kupiłem od ciebie i przy seryjnym tyle, to gleba z przodu wyszła około -80, -90 Na takim setapie zbieżność ustawiałem w trzech stacjach. Jedna bankowo ze sprzętem laserowym, jedna ze zwykłą optyką, trzeciej się nawet nie przyglądałem. Nigdzie nie było problemu. To w takim razie muszę jechać na inną stację |
Autor: | radzio [ 27 Cze 2012, 11:53 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
cinek napisał(a): radzio napisał(a): sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać Na tych springach, co kupiłem od ciebie i przy seryjnym tyle, to gleba z przodu wyszła około -80, -90 Na takim setapie zbieżność ustawiałem w trzech stacjach. Jedna bankowo ze sprzętem laserowym, jedna ze zwykłą optyką, trzeciej się nawet nie przyglądałem. Nigdzie nie było problemu. no ale widocznie są takie urządzenia gdzie dokładka była problemem, chyba Kefasowi jej dla rozrywki nie odginali |
Autor: | cinek [ 27 Cze 2012, 15:43 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
radzio napisał(a): ...no ale widocznie są takie urządzenia gdzie dokładka była problemem, chyba Kefasowi jej dla rozrywki nie odginali Nie myślałem, ani nie mówiłem o rozrywce, raczej o braku umiejętności obsługi. Z racji mojej przygody jeździłem dzisiaj po warsztatach i przy okazji podpytywałem o temat tego wątku. Usłyszałem, że owszem są takie urządzenia, lecz jest możliwość ich regulacji i nie ma konieczności podginania części karoserii. Wszyscy sugerowali zmianę warsztatu. Ale to jest ich opinia |
Autor: | kiper1802 [ 16 Wrz 2012, 15:32 ] |
Temat postu: | Re: Gleba a ustawienie zbieżności |
Apophis napisał(a): Promień lasera... dobre W szoku byscie byli jakbyscie widzieli czym ja se zbieżnośc ustawiam we wszystkich autach i ida jak po szynie Przyrząd zespawany z 2 prętow i dwóch nakretek-autorstwa mojego kolegi A poza tym sa jeszcze starsze "lampowe" zestawy co równie dobrze cała geometrie dawały ustawic i nie miała tu do rzeczy zadna gleba (pisze w liczbie mnogiej bo nie pierwszy raz czytam o takich mega problemach) A Ty Kefas taki zdolny chłopak,naprawdę to popatrz na koła pod autem i pomysl jak latwo mozna samemu se zbierznośc ustawić(dorobisz przyrząd i bedziesz zarabiał) mógł byś zapodać jakieś zdjęcie ilustrujące ten twój mechanizm? |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |