forum.nexia.pl
http://forum.nexia.pl/

Gleba a ustawienie zbieżności
http://forum.nexia.pl/viewtopic.php?f=10&t=2305
Strona 2 z 2

Autor:  Apophis [ 16 Wrz 2012, 22:09 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

kiper1802 napisał(a):
Apophis napisał(a):
Promień lasera... dobre :D W szoku byscie byli jakbyscie widzieli czym ja se zbieżnośc ustawiam we wszystkich autach i ida jak po szynie :) Przyrząd zespawany z 2 prętow i dwóch nakretek-autorstwa mojego kolegi ;) A poza tym sa jeszcze starsze "lampowe" zestawy co równie dobrze cała geometrie dawały ustawic i nie miała tu do rzeczy zadna gleba ;) (pisze w liczbie mnogiej bo nie pierwszy raz czytam o takich mega problemach) A Ty Kefas taki zdolny chłopak,naprawdę to popatrz na koła pod autem i pomysl jak latwo mozna samemu se zbierznośc ustawić(dorobisz przyrząd i bedziesz zarabiał) ;)




mógł byś zapodać jakieś zdjęcie ilustrujące ten twój mechanizm? :P

Mam go w warsztacie wiec jak będe przy okazji to oczywiście cyknę fotkę :) Szkoda bo dzis tam byłem akurat :) To nie mechanizm a przyrząd wystrugany z dwoch prętow,nakretek i śrubek bardzo prosta rzecz :)

Autor:  radzio [ 16 Wrz 2012, 22:40 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

ustawienie samej zbieżności kół przednich jestem w stanie sobie jakoś wyobrazić, z tym że powinno mieć to odniesienie też do kół na tylnej osi.

Autor:  Apophis [ 16 Wrz 2012, 22:50 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Nie interesowałem sie nigdy tylnią osią i każde z auto po ustawieniu tym "drutem" jedzie jak po szynie nawet rzekomo skomplikowane A8 ;)

Autor:  radzio [ 16 Wrz 2012, 23:27 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Apophis napisał(a):
Nie interesowałem sie nigdy tylnią osią i każde z auto po ustawieniu tym "drutem" jedzie jak po szynie nawet rzekomo skomplikowane A8 ;)

chodzi o to że ustawisz przednie koła z odpowiednia zbieżnością, ale muszą iść równolegle z tylnymi.

Autor:  Apophis [ 17 Wrz 2012, 01:15 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

radzio napisał(a):
Apophis napisał(a):
Nie interesowałem sie nigdy tylnią osią i każde z auto po ustawieniu tym "drutem" jedzie jak po szynie nawet rzekomo skomplikowane A8 ;)

chodzi o to że ustawisz przednie koła z odpowiednia zbieżnością, ale muszą iść równolegle z tylnymi.

W A8 to rozumie że jest popieprzone bo i z tyłu sie zbieznośc reguluje ale to jak się coś robi to trzeba. ja w swojej wymieniałem cała przednią zawieche i poustawialismy tym prętem i jest ok(sprawdzone przy okazji na przyrządach)A w Nexii to było niemal urwane przednie koło i kumpel ogarnął temat tak że tez jest wszystko cacy. Akurat miałem okzaje za free sprawdzić to oba auta stestowałem i perfect. Może ten moj kolega ma juz takie doswiadczenie że mu to idzie jak z nut a może ma szczęście sam nie wiem :)
Ale wiem co masz na mysli kolego. Przyznam że nie sprawdzamy tego i jest ok. A że niepierwsze to auto tak robione to sie nie przejmuje-w razie jakiś niepokojących objawow mozna jechać na przyrządy :)

Autor:  ja37 [ 12 Paź 2012, 15:38 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

A od czego jest geometria 3D?
Przy okazji pokaże, czy auto nie jest skoszone.
Ceny nie sa wygórowane, ja zapłaciłem 50zł i wreszcie mam prosto kierownicę, co na laserze nigdy sie nie udalo.

Przy glebie dobrze jest mieć mozliwośc regulacji pochylenia koła, dobrze, że w gwincie juz były fasolki zrobione do regulacji.

U was niestety się nie da, więc ból.

Autor:  Pit R [ 24 Paź 2012, 14:47 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Żałuję, że dopiero teraz odkryłem ten temat, bo uśmiałem się po pachy :D Tak się składa, że w swojej pracy mam z tym bardzo wiele do czynienia. Sprzedawałem urządzenia do geometrii warte prawie 100tys. zł za sztukę.

Jak teraz czytam, że ktoś ustawia w A8 zbieżność drutem i nakrętką.... :lol: ... z takimi autami jak A8 nie radzą sobie niektóre dobre urządzenia. Tam jest do ustawienia cała geometria, a nie tylko zbieżność kół przednich. Drutem i nakrętką nie da się zrobić zbieżności nawet w nexii. Zawsze bierze się odniesienie do tylnej osi. Jeśli jest regulowana to od niej się zaczyna. W nexii belka nie ma regulacji, ale i tak do niej się wszystko ustawia.
Drutem to można było ustawiać syrenke, która jeździła 60km/h i ważne było żeby opony nie piszczały w skręcie. Jak ktoś ustawia A8 drutem, bez użycia płyt rozprężnych i twierdzi że to prosto jedzie, to uważam że wogóle nie czuje samochodu.

Możliwe jest że trafiło się urządzenie z głowicami aktywnymi na kołach, które po zawieszeniu na kołach nie widziały się wzajemnie, bo auto było za niskie. Takim autem najlepiej wjechać na urządzenie tzw.: 3D, które wcale lepiej nie zmierzy, po prostu kamery są na słupie i patrzą na głowice pasywne z zewnątrz - głowice nie muszą się widzieć wzajemnie. No i rzeczywiście w niektórych 3D jest możliwość pomiaru przesunięcia budy względem kół.

Tak czy siak nawet nexią warto pojechać do warsztatu z dobrym sprzętem, bo są to usługi relatywnie tanie, a żaden fachman nie ustawi zbieżności tak jak porządny komputer z dokładnością do jednej minuty kątowej.

Autor:  Apophis [ 24 Paź 2012, 21:13 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Pit R napisał(a):
Jak teraz czytam, że ktoś ustawia w A8 zbieżność drutem i nakrętką.... :lol: ... z takimi autami jak A8 nie radzą sobie niektóre dobre urządzenia. Tam jest do ustawienia cała geometria, a nie tylko zbieżność kół przednich. Drutem i nakrętką nie da się zrobić zbieżności nawet w nexii. Zawsze bierze się odniesienie do tylnej osi. Jeśli jest regulowana to od niej się zaczyna. W nexii belka nie ma regulacji, ale i tak do niej się wszystko ustawia.
Drutem to można było ustawiać syrenke, która jeździła 60km/h i ważne było żeby opony nie piszczały w skręcie. Jak ktoś ustawia A8 drutem, bez użycia płyt rozprężnych i twierdzi że to prosto jedzie, to uważam że wogóle nie czuje samochodu.
No to Cie zdziwie bo ja "drutem" ustawiałem i to po wymianie całego zawieszenia i co bangla?? Bangla! :P Własnie w A8! W nexi koło było urwane z dolnym wahaczem i zrobilismy to wszystko i zgadnij czym ustawiałem?? :pig: I wiesz co przejechałem nexia i A8 z 10tyś kazdym i nie ma żdnych drgań,sciągań,wielośladów czy nienaturalnego zjadania gum! Więc nie wysmiewaj sie bo czasem nie każdy "wujek wladek" to idiota ;)

Autor:  Pit R [ 25 Paź 2012, 00:54 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Apophis, wierz sobie w co chcesz, tylko czytającym publiczne forum nie wciskaj takich bajek. Jak trochę poczytasz po co są płyty rozprężne, obrotnice..., co to jest PK, WSZ, PSZ, zbieżność sumaryczna, śladowość..., po co robi się kompensację bicia obręczy... to wtedy pogadamy czy można ustawiać geometrię domowym sposobem we współczesnych samochodach.

Autor:  Apophis [ 25 Paź 2012, 11:13 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Zawsze ide po najmniejszej lini oporu ustawianie domowym sposobem mnie nic nie kosztuje a daje przynajmniej gwarancję sprawniejszego dojazdu do własciwego urządzenia jesli takowe było by niezbędne. Może po prostu ja z kolega ktory od 20paru lat siedzi w mechanice mamy szczeście i w kolejnych moich autach ten patent sie w pełni sprawdza i dzieki temu auta jeźdżą a ja mam więcej pln bo nie wydałem na te specjalistyczne operacje ;)
Chyba forum słuzy do wymiany informacji tez tych które sami wlasnymi doswiadczeniami nabywamy?? Jeśli nie to mnie popraw..

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php