forum.nexia.pl
http://forum.nexia.pl/

Gleba a ustawienie zbieżności
http://forum.nexia.pl/viewtopic.php?f=10&t=2305
Strona 1 z 2

Autor:  Kefas [ 22 Cze 2012, 23:31 ]
Temat postu:  Gleba a ustawienie zbieżności

Witajcie!

Mam pytanie, głównie skierowane do osób posiadających glebę -40 i większą...

Czy nie macie problemu z ustawieniem zbieżności ?

Ostatnio byłem na zakładzie ustawić zbieżność i promień lasera pomiędzy przednimi kołami znalazł się na dokładce i trzeba było ją podgiąć i klockami przytrzymać...

To przy większej glebie promień lasera będzie już na zderzaku... a tego już podgiąć się nie da.. I co wtedy? Zbieżności nie zrobię?

Jak to bywa w Waszych przypadkach ?

Autor:  Apophis [ 23 Cze 2012, 00:01 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Promień lasera... dobre :D W szoku byscie byli jakbyscie widzieli czym ja se zbieżnośc ustawiam we wszystkich autach i ida jak po szynie :) Przyrząd zespawany z 2 prętow i dwóch nakretek-autorstwa mojego kolegi ;) A poza tym sa jeszcze starsze "lampowe" zestawy co równie dobrze cała geometrie dawały ustawic i nie miała tu do rzeczy zadna gleba ;) (pisze w liczbie mnogiej bo nie pierwszy raz czytam o takich mega problemach) A Ty Kefas taki zdolny chłopak,naprawdę to popatrz na koła pod autem i pomysl jak latwo mozna samemu se zbierznośc ustawić(dorobisz przyrząd i bedziesz zarabiał) ;)

Autor:  Kefas [ 23 Cze 2012, 08:51 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Samemu nie mam warunków do tego ani chęci. Zbieżności nie ustawiam co tydzień... Żeby były mi postrzebne "aparatury" do tego.

Autor:  radzio [ 23 Cze 2012, 09:59 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

zbieżność w sumie można na pewno ustawić samemu, mniej lub bardziej dokładnie oczywiście. W sumie w większości aut tylko ten parametr geometrii zawieszenia daje się regulować.
ale warunki do tego też trzeba posiadać. Ja robilem kiedyś przy większej glebie, ale mialem już szersze felgi z mniejszym ET więc problemów nie było. Aparatura była dość nowoczesna, wszystko wyświetlało sie na monitorze, pokazywalo nawet równoleglość obu osi kół pojazdu.
No cóż, o czasu gdy dokonywalem na praktykach pomiaru za pomoca lampowych projektorów i sporych tablic pomiarowych troche sie zmieniło ;)

Autor:  Apophis [ 23 Cze 2012, 11:42 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Zbieżnośc jest banalnie prosta do ustawienia na jakichkolwiek kołach i zawieszeniu-warunek jedyny że auto ma stać na równej nawierzchni,sam nie wierzylem kiedys że przy pomocy dwoch drutów i paru nakrętek zespawanych ze soba da się to zrobić tak idealnie a jednak się da. Jeśli A8 po wymianie calego zawieszenia przedniego przy 200km/h jedzie jak po szynach to chyba mowi samo za siebie-a w wielu autach już tak robiłem i zero kłopotu.Trza jeszcze znać parametr dla danego auta ale to nie problem ;)

Autor:  Kefas [ 23 Cze 2012, 11:47 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Nie znam parametrów i nie mam warunków do tego, na parkingu pod blokiem raczej tego nie wyreguluję.. :/

Autor:  Apophis [ 23 Cze 2012, 18:32 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Kefas napisał(a):
Nie znam parametrów i nie mam warunków do tego, na parkingu pod blokiem raczej tego nie wyreguluję.. :/

Parametry to sa w instrukcji którą mamy chyba wszyscy a na parkingu to fakt nie da sie ale jak by miec kanał to juz git.

Autor:  cinek [ 26 Cze 2012, 13:00 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Kefas napisał(a):
Witajcie!

Mam pytanie, głównie skierowane do osób posiadających glebę -40 i większą...

Czy nie macie problemu z ustawieniem zbieżności ?

Ostatnio byłem na zakładzie ustawić zbieżność i promień lasera pomiędzy przednimi kołami znalazł się na dokładce i trzeba było ją podgiąć i klockami przytrzymać...

To przy większej glebie promień lasera będzie już na zderzaku... a tego już podgiąć się nie da.. I co wtedy? Zbieżności nie zrobię?

Jak to bywa w Waszych przypadkach ?


Zaraz zaraz, na jakiej dokładce ? na jakim zderzaku ? :shock: :shock: :shock:

Czy to laserem, czy lampami gleba, zderzak w niczym nie przeszkadza.
Zakładają ustrojstwo na koła przednie, na koła tylne i kręcą aż będzie światełko w odpowiednim punkcie :)

Autor:  Kefas [ 26 Cze 2012, 13:11 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Na tej stacji gdzie byłem to ustawiali to laserowo, na każde z kół zakładali jakieś ustrojstwo i musiało mieć "komunikacje" z innymi kołami.

Przednie lewe z przednim prawy i tylnym lewym

Przednie prawe z przednim lewym i tylnym prawym

Czyli "kominikacja" przednia oś, tylna oś, prawa strona, lewa strona

Autor:  radzio [ 26 Cze 2012, 13:20 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać

Autor:  cinek [ 27 Cze 2012, 09:13 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

radzio napisał(a):
sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać


:?

Na tych springach, co kupiłem od ciebie i przy seryjnym tyle, to gleba z przodu wyszła około -80, -90
Na takim setapie zbieżność ustawiałem w trzech stacjach.
Jedna bankowo ze sprzętem laserowym, jedna ze zwykłą optyką, trzeciej się nawet nie przyglądałem.
Nigdzie nie było problemu. :roll:

Autor:  Kefas [ 27 Cze 2012, 10:37 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

cinek napisał(a):
radzio napisał(a):
sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać


:?

Na tych springach, co kupiłem od ciebie i przy seryjnym tyle, to gleba z przodu wyszła około -80, -90
Na takim setapie zbieżność ustawiałem w trzech stacjach.
Jedna bankowo ze sprzętem laserowym, jedna ze zwykłą optyką, trzeciej się nawet nie przyglądałem.
Nigdzie nie było problemu. :roll:


To w takim razie muszę jechać na inną stację :P :D

Autor:  radzio [ 27 Cze 2012, 11:53 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

cinek napisał(a):
radzio napisał(a):
sprzęty są różne, wiec niewykluczone że dokładka mogła przeszkadzać


:?

Na tych springach, co kupiłem od ciebie i przy seryjnym tyle, to gleba z przodu wyszła około -80, -90
Na takim setapie zbieżność ustawiałem w trzech stacjach.
Jedna bankowo ze sprzętem laserowym, jedna ze zwykłą optyką, trzeciej się nawet nie przyglądałem.
Nigdzie nie było problemu. :roll:


no ale widocznie są takie urządzenia gdzie dokładka była problemem, chyba Kefasowi jej dla rozrywki nie odginali

Autor:  cinek [ 27 Cze 2012, 15:43 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

radzio napisał(a):
...no ale widocznie są takie urządzenia gdzie dokładka była problemem, chyba Kefasowi jej dla rozrywki nie odginali

Nie myślałem, ani nie mówiłem o rozrywce, raczej o braku umiejętności obsługi.



Z racji mojej przygody jeździłem dzisiaj po warsztatach i przy okazji podpytywałem o temat tego wątku.
Usłyszałem, że owszem są takie urządzenia, lecz jest możliwość ich regulacji i nie ma konieczności podginania części karoserii.
Wszyscy sugerowali zmianę warsztatu. :)

Ale to jest ich opinia :pig:

Autor:  kiper1802 [ 16 Wrz 2012, 15:32 ]
Temat postu:  Re: Gleba a ustawienie zbieżności

Apophis napisał(a):
Promień lasera... dobre :D W szoku byscie byli jakbyscie widzieli czym ja se zbieżnośc ustawiam we wszystkich autach i ida jak po szynie :) Przyrząd zespawany z 2 prętow i dwóch nakretek-autorstwa mojego kolegi ;) A poza tym sa jeszcze starsze "lampowe" zestawy co równie dobrze cała geometrie dawały ustawic i nie miała tu do rzeczy zadna gleba ;) (pisze w liczbie mnogiej bo nie pierwszy raz czytam o takich mega problemach) A Ty Kefas taki zdolny chłopak,naprawdę to popatrz na koła pod autem i pomysl jak latwo mozna samemu se zbierznośc ustawić(dorobisz przyrząd i bedziesz zarabiał) ;)




mógł byś zapodać jakieś zdjęcie ilustrujące ten twój mechanizm? :P

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php