forum.nexia.pl
http://forum.nexia.pl/

Swap 2.0 GSI
http://forum.nexia.pl/viewtopic.php?f=11&t=2111
Strona 1 z 2

Autor:  Astro [ 15 Kwi 2012, 21:39 ]
Temat postu:  Swap 2.0 GSI

Witajcie mam w planach zeswapowanie swojej Nexi na 2.0 GSI od Astry
znalazłem taki silniczek 8v ze skrzynią i teraz pytanie będzie all pasowało łapy i tp czy będą potrzebne jakieś przeróbki.Narazie chcę się upewnić.
http://moto.allegro.pl/silnik-ze-skrzynia-komplet-2-0-gsi-opel-astra-f-i2231283236.html

Autor:  Apophis [ 15 Kwi 2012, 21:47 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

Wiem że wymaga przeróbka jedna łapa albo sie dodaje jakąs podkładke,nieco inaczej musi iśc wspomaganie i trzeba podpiąć elektronike tego silnika do auta.Ponoś to najłatwiejszy model na swapa(wyczytalem to na forach wiec jak cos to poprowiajcie :) )

Autor:  Astro [ 15 Kwi 2012, 21:51 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

Czyli podsumowując tragedii niema hmmm co prawda mechanika to mój zawód he he z Elektro Mechanikiem i troszkę tam ogarniam ale no te przeróbki jednak mnie martwią najbardziej ale koników więcej by się przydało bo te 75 to mało :) a no i niestety bo ja mam instalacje LPG hmm trzeba by sie bawić i tym

Autor:  Apophis [ 15 Kwi 2012, 21:57 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

No to dasz gazownikowi do przerobki na nowy motorek. Ja mam 79kucy,nieco zmodyfikowana skrzynie i jestem bardzo zadowolony z elastycznosci,kultury pracy i mozliwości nexii z seryjnym silniczkiem.Fakt że moj silniczek to igła. :)
Z tego co czytałem to sam jak bym miał swapowac to na taki własnie silnik. Nie żadne 16V Jak masz chęci do nauki to masz neta i troche doradcow na forum wiec życzę żeby sie udało :)

Autor:  Astro [ 15 Kwi 2012, 22:06 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

Heh dzięki mam nadzieje że się uda.
U mnie silnik ma przejechane 180 tys niby nie dużo ale samochód robi tygodniowo 1 tys KM i to po dość dużych dziurach eh

Autor:  Apophis [ 15 Kwi 2012, 22:13 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

Ja mam o 17tys wiecej i silnik juz był częsciowo remontowany wiec po moich retuszach jest jak igła. A dziury to nie zuzywaja motorka a zawieche w szczególności. No ale jak chcesz moda robic to oczywiście czekam na opis efektów :D

Autor:  Astro [ 15 Kwi 2012, 22:16 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

Heh sorki źle się wyraziłem miałem na myśli bardzo małe wsie gdzie się jedzie teoretycznie max na 2 i 3 biegu moja remontu nie miała jedyne co było robione przy silniku to wymieniony rozrusznik olej z filtrami świece Aparat Cewka a i uszczelka pod miska bo sie strasznie lało.

Autor:  Apophis [ 15 Kwi 2012, 22:27 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

No to rodzi sie pytanie po co Ci mocniejszy śilnik jak ten sie nawet nie moze rozwinąc?? :)
W mojej były robione pierścienie i głowica z głowniejszych rzeczy w śilniku. Mam pytanie pisałes ze masz 75 KM a EGR wywaliles??

Autor:  Astro [ 15 Kwi 2012, 23:02 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

EGR??? nie hmmm nawet nie wiem gdzie jest :P:P przyznam szczerze
bo nigdy nie grzebałem dogłębniej przy silniku co wymieniłem to wymieniłem a poza tym sprawdzanie stanu płynów hmmm zaślepienie EGRu coś da ??

Autor:  pawłoś91 [ 16 Kwi 2012, 00:01 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

Teoretycznie powinno dać 4KM więcej, tu masz zdjęcie tego EGR-a. To ten grzybek zaznaczony czerwonym kółkiem
Image

Autor:  Apophis [ 16 Kwi 2012, 00:27 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

Wywalaj to i juz ciut mocy przybędzie ;) Jak to na forum znajdziesz dokładny opis :)

Autor:  ja37 [ 16 Kwi 2012, 02:41 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

A czemu nie 16V?
Jak dbasz, tak masz, wcale awaryjne nie są.

Pod łapę od rozrządu trzeba dać podkładki z 5mm, albo spawac inną.
Elektryka trudna nie jest, dasz rade.

Autor:  Pieter [ 16 Kwi 2012, 10:16 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

Skrzynia może zostać nexiowa, nie ma konieczności jej wymiany przy swapie.

Druga sprawa, musisz sobie odpowiedzieć na zajebiście ważne pytanie: czy "nowy" silnik będzie lepszy od tego co masz? Bo może się okazać, że trafisz na jakiegoś trupa i będzie więcej problemów... dlatego ja wychodzę z takiego założenia, że jak mój jeszcze daję radę to przynajmniej wiem co mam - kupię jakiegoś 20 letniego dziadka i tak naprawdę może paść w nim wszystko zaraz po swapie.
Chyba że kupujesz i od razu robisz w nim remoncik wtedy masz jakąś pewność.

Autor:  Apophis [ 16 Kwi 2012, 11:02 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

ja37 napisał(a):
A czemu nie 16V?
Jak dbasz, tak masz, wcale awaryjne nie są.

Pod łapę od rozrządu trzeba dać podkładki z 5mm, albo spawac inną.
Elektryka trudna nie jest, dasz rade.

Wiem że jak dbam to mam i zawsze dbam :) Ale opieram sie na opini innych użytkowników i oczywiście mi samemu nie potrzebne bardziej skomplikowane 16V dla kilku kucykow więcej ;)
A jakikolwiek silnik do swapa jak nie znamy jego historii to warto zanim sie cokolwiek włozy chociaż rozkręcić i ocenić jego stan. A najlepiej wrzucić taki odnowiony po remoncie-takie moje zdanie.

Autor:  Astro [ 16 Kwi 2012, 14:35 ]
Temat postu:  Re: Swap 2.0 GSI

16V co prawda 150koni ale na co mi tyle rodzice mają mondeo 1.8 16v 115 koni i fajnie chodzi.
Co do silnika również jestem tego zdania wyremontuje to wiem co mam że mam pewny silnik a sie kupi i nie wiadomo co dobrze jest kupić silnik w samochodzie jak jeszcze jest żeby go przetestować.A z tym EGR to się pobawię w weekend bo teraz czasu nie mam.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/