Zmień rozmiar czcionki


Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 2   [ 24 posty(ów) ]
Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 01 Sty 2011, 23:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lis 2010, 11:13
Posty: 380
Miejscowość: Kraków
Samochód:: Audi A4 B5 Avant 1.8T 150HP
Mam okazyjnie do kupienia nexie z 97r 1.5 16v - silnik w stanie bdb przebieg 120kkm
Gość z mojego miasta chce zezłomować nexie bo jest strasznie pognita, drzwi wgniecone tył lekko walnięty.. Poza tym sprawna jeżdząca i wszystko z silnikiem ok. Jak patrzyłem do niego pod maskę to na pierwszy rzut oka zauważyłem że przepustnica od gazu w 16v jest od strony podszybia..
Nasuwa mi się pytanie, czy dużo roboty byłoby z przekładką tego silnika, czy elektryka w 16v jest taka sama jak w 8v czy trzeba coś przerabiać i czy mocowanie silnika i reszta jest ta sama.
Czy wystarczy po prostu przełożyć silnik podpiąc wszystko i można ruszać w drogę czy jednak trzeba przeprowadzić jakieś modyfikacje.
I czy ktoś potrafi mi porównać czy 16v jest dużo żwawsze od ósemki czy jest to minimalna różnica dla której nie warto swapować?

_________________
Nexia 1.5 8V 79KM + Sekwencja LPG Stag300-4 PLUS
233kkm i wciąż rośnie;)
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 00:06 

Rejestracja: 23 Lis 2010, 19:02
Posty: 436
Miejscowość: Chełm/Lbn
Samochód:: A4 Avant 1.8T
jezeli bierzesz cala nexie na czesci z tym silnikiem to masz wszystko czego potrzeba ;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 00:09 

Rejestracja: 23 Lis 2010, 19:02
Posty: 436
Miejscowość: Chełm/Lbn
Samochód:: A4 Avant 1.8T
a twoja osemka jaki ma przebieg i w jakim stanie jest? ;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 00:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lis 2010, 11:13
Posty: 380
Miejscowość: Kraków
Samochód:: Audi A4 B5 Avant 1.8T 150HP
moja 8 ma 194kkm od nowości auto u nas do 160tys jeździł nią mój ojciec czyli jazda jak emeryt:D ja ją przejąłem rok temu, nie wariuje jakoś specjalnie chociaż czasem lubie depnąć i wcale najgorzej nie idzie:) Nesią byłem nad morzem (650km jedna strona) i nawet przez chwile nie bylo sprzeciwu także wiem że ten silnik jest naprawdę utrzymany zero wycieku i brania oleju. W dokumentach jest 58kw czyli by wychodzilo na to że 79km (czy były takie silniki ? czy to zwykłe 75)
Dlatego pytam czy jest duża różnica bo jeśli nie to nie będę się bawił w swapa.
A gdyby coś to czy dużo rzeczy trzeba przekładać z tamtej nexii oprócz samego silnika? I ile taka przekładka może mnie kosztować?

_________________
Nexia 1.5 8V 79KM + Sekwencja LPG Stag300-4 PLUS
233kkm i wciąż rośnie;)
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 00:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lis 2010, 04:32
Posty: 1424
Miejscowość: Puławy
Samochód:: Daewoo Nexia 1,5 8V
Masz 79KM, bo to wersja bez EGR-u (+4KM). Ja będąc na twoim miejscu nie przekładałbym. Masz silnik, którego znasz całą przeszłość i jak sam piszesz działa bez zarzutu.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 00:30 

Rejestracja: 12 Lis 2010, 22:39
Posty: 2055
Samochód:: ......
Jeżeli chodzi o moc to Ci odpowiem. Były dwie wersje silnika 8v, jedna z zaworem EGR (wersja 75KM jak moja, ale u mnie zawór jest zablokowany, więc powinno być ta kosmiczna różnica 4KM, jak jest, kto to wie) oraz bez zaworu EGR (wersja 79KM, prawdopodobnie właśnie Twoja :P)
P.S.
Popieram stefana. A z tego co się popatrzy na osiągi 16v to chyba gra jest niewarta świeczki, jak coś to swapować na silnik o znacznej różnicy mocy.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 00:47 

Rejestracja: 23 Lis 2010, 19:02
Posty: 436
Miejscowość: Chełm/Lbn
Samochód:: A4 Avant 1.8T
lepiej zostac przy pewniaku ;)

a zaoszczedzona kase przeznaczyc w cos nowego :icon23:


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 14:39 
nexia.pl OLD TEAM
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2010, 08:27
Posty: 1984
Miejscowość: WARSAW - POLAND
Samochód:: Daewoo Nexia 2.0
Daewoo Matiz Life 0.8
nie ma sensu

lepiej poszukać silnika 2.0 i dopiero bawić się w swapa

_________________
마렉 Marek
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 14:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2010, 13:48
Posty: 404
Miejscowość: Piątek
16V ok ale jak już to C20Xe ;]

_________________
Pal Gumę A Nie Duszę


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 16:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lis 2010, 11:13
Posty: 380
Miejscowość: Kraków
Samochód:: Audi A4 B5 Avant 1.8T 150HP
Rozumiem chłopaki, w takim razie na razie zostaje przy moim silniku;)
I tu jest zonk :icon9: Ja mam zawór EGR - co prawda od roku zaślepiony bo auto szarpało na średnik zakresie obrotów ale fabrycznie był EGR a w dokumentach jest 58kw czyli przeliczając wychodzi 79km więc jak to możliwe? :D
Czy jest jakaś możliwość przez co można delikatnie podnieść osiągi i kulture pracy silnika?
np, filtr stożkowy czy jakieś inne buzery czy to coś daje czy kompletnie nic?

_________________
Nexia 1.5 8V 79KM + Sekwencja LPG Stag300-4 PLUS
233kkm i wciąż rośnie;)
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 16:44 

Rejestracja: 12 Lis 2010, 22:39
Posty: 2055
Samochód:: ......
Co do mocy to po prostu pomyłka. Dla przykładu - mój Ogar 200 jest zarejestrowany jako Ogar 205 ^^


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 17:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lis 2010, 11:13
Posty: 380
Miejscowość: Kraków
Samochód:: Audi A4 B5 Avant 1.8T 150HP
Czyli to zwykłe 75km tylko pomyłka w dowodzie?

_________________
Nexia 1.5 8V 79KM + Sekwencja LPG Stag300-4 PLUS
233kkm i wciąż rośnie;)
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 17:22 

Rejestracja: 12 Lis 2010, 22:39
Posty: 2055
Samochód:: ......
Tak przypuszczam


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 17:47 

Rejestracja: 23 Lis 2010, 19:02
Posty: 436
Miejscowość: Chełm/Lbn
Samochód:: A4 Avant 1.8T
ktos z forum z 8v wyciagnal troszke wiecej niz seria.. ale to chyba na starym forum jest ;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
PostWysłany: 02 Sty 2011, 18:08 

Rejestracja: 28 Gru 2010, 00:09
Posty: 160
Miejscowość: Jarosław
8v i 16v mają takie same wtyczki przy silniku jedynie różnią się długością niektóre kabelki i trzeba by było przedłużać, ale jak masz cały samochód to wymieniasz wiązkę z kompa do silnika i już masz git. Dla mnie swap 8v na 16v ma sens, a co do tego że są podobne osiągi to nie zapominajmy że 16v ma koła większe i szersze niż 8v. aha wystarczy zmienić samą głowicę :-)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 2   [ 24 posty(ów) ]
Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

projekty kuchni warszawa szafy stolarz