forum.nexia.pl
http://forum.nexia.pl/

Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?
http://forum.nexia.pl/viewtopic.php?f=11&t=321
Strona 1 z 2

Autor:  Nexmader [ 01 Sty 2011, 23:59 ]
Temat postu:  Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

Mam okazyjnie do kupienia nexie z 97r 1.5 16v - silnik w stanie bdb przebieg 120kkm
Gość z mojego miasta chce zezłomować nexie bo jest strasznie pognita, drzwi wgniecone tył lekko walnięty.. Poza tym sprawna jeżdząca i wszystko z silnikiem ok. Jak patrzyłem do niego pod maskę to na pierwszy rzut oka zauważyłem że przepustnica od gazu w 16v jest od strony podszybia..
Nasuwa mi się pytanie, czy dużo roboty byłoby z przekładką tego silnika, czy elektryka w 16v jest taka sama jak w 8v czy trzeba coś przerabiać i czy mocowanie silnika i reszta jest ta sama.
Czy wystarczy po prostu przełożyć silnik podpiąc wszystko i można ruszać w drogę czy jednak trzeba przeprowadzić jakieś modyfikacje.
I czy ktoś potrafi mi porównać czy 16v jest dużo żwawsze od ósemki czy jest to minimalna różnica dla której nie warto swapować?

Autor:  Andrew [ 02 Sty 2011, 00:06 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

jezeli bierzesz cala nexie na czesci z tym silnikiem to masz wszystko czego potrzeba ;)

Autor:  Andrew [ 02 Sty 2011, 00:09 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

a twoja osemka jaki ma przebieg i w jakim stanie jest? ;)

Autor:  Nexmader [ 02 Sty 2011, 00:16 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

moja 8 ma 194kkm od nowości auto u nas do 160tys jeździł nią mój ojciec czyli jazda jak emeryt:D ja ją przejąłem rok temu, nie wariuje jakoś specjalnie chociaż czasem lubie depnąć i wcale najgorzej nie idzie:) Nesią byłem nad morzem (650km jedna strona) i nawet przez chwile nie bylo sprzeciwu także wiem że ten silnik jest naprawdę utrzymany zero wycieku i brania oleju. W dokumentach jest 58kw czyli by wychodzilo na to że 79km (czy były takie silniki ? czy to zwykłe 75)
Dlatego pytam czy jest duża różnica bo jeśli nie to nie będę się bawił w swapa.
A gdyby coś to czy dużo rzeczy trzeba przekładać z tamtej nexii oprócz samego silnika? I ile taka przekładka może mnie kosztować?

Autor:  stefanbat [ 02 Sty 2011, 00:30 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

Masz 79KM, bo to wersja bez EGR-u (+4KM). Ja będąc na twoim miejscu nie przekładałbym. Masz silnik, którego znasz całą przeszłość i jak sam piszesz działa bez zarzutu.

Autor:  najt154 [ 02 Sty 2011, 00:30 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

Jeżeli chodzi o moc to Ci odpowiem. Były dwie wersje silnika 8v, jedna z zaworem EGR (wersja 75KM jak moja, ale u mnie zawór jest zablokowany, więc powinno być ta kosmiczna różnica 4KM, jak jest, kto to wie) oraz bez zaworu EGR (wersja 79KM, prawdopodobnie właśnie Twoja :P)
P.S.
Popieram stefana. A z tego co się popatrzy na osiągi 16v to chyba gra jest niewarta świeczki, jak coś to swapować na silnik o znacznej różnicy mocy.

Autor:  Andrew [ 02 Sty 2011, 00:47 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

lepiej zostac przy pewniaku ;)

a zaoszczedzona kase przeznaczyc w cos nowego :icon23:

Autor:  marek.walburg [ 02 Sty 2011, 14:39 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

nie ma sensu

lepiej poszukać silnika 2.0 i dopiero bawić się w swapa

Autor:  aRieS [ 02 Sty 2011, 14:57 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

16V ok ale jak już to C20Xe ;]

Autor:  Nexmader [ 02 Sty 2011, 16:38 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

Rozumiem chłopaki, w takim razie na razie zostaje przy moim silniku;)
I tu jest zonk :icon9: Ja mam zawór EGR - co prawda od roku zaślepiony bo auto szarpało na średnik zakresie obrotów ale fabrycznie był EGR a w dokumentach jest 58kw czyli przeliczając wychodzi 79km więc jak to możliwe? :D
Czy jest jakaś możliwość przez co można delikatnie podnieść osiągi i kulture pracy silnika?
np, filtr stożkowy czy jakieś inne buzery czy to coś daje czy kompletnie nic?

Autor:  najt154 [ 02 Sty 2011, 16:44 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

Co do mocy to po prostu pomyłka. Dla przykładu - mój Ogar 200 jest zarejestrowany jako Ogar 205 ^^

Autor:  Nexmader [ 02 Sty 2011, 17:06 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

Czyli to zwykłe 75km tylko pomyłka w dowodzie?

Autor:  najt154 [ 02 Sty 2011, 17:22 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

Tak przypuszczam

Autor:  Andrew [ 02 Sty 2011, 17:47 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

ktos z forum z 8v wyciagnal troszke wiecej niz seria.. ale to chyba na starym forum jest ;)

Autor:  janexij [ 02 Sty 2011, 18:08 ]
Temat postu:  Re: Swap z 8v na 16v - czy to ma sens?

8v i 16v mają takie same wtyczki przy silniku jedynie różnią się długością niektóre kabelki i trzeba by było przedłużać, ale jak masz cały samochód to wymieniasz wiązkę z kompa do silnika i już masz git. Dla mnie swap 8v na 16v ma sens, a co do tego że są podobne osiągi to nie zapominajmy że 16v ma koła większe i szersze niż 8v. aha wystarczy zmienić samą głowicę :-)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/