Zmień rozmiar czcionki


Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 1   [ 1 post ]
Autor Wiadomość
 Temat postu: dziwny? problem z odpalaniem na PB temat nr 1.000.001
PostWysłany: 12 Sty 2012, 20:43 

Rejestracja: 28 Lis 2011, 20:52
Posty: 32
Miejscowość: Sosnowiec
Samochód:: 96 5D GTX
Witam. Od chyba 2 miesięcy śledzę i czytam wszystko co mogę znaleźć na temat odpalania zimnej Nexii i mam już mętlik w głowie (mogłem coś przeoczyć więc nie wysyłajcie mnie od razu do diabła za banał :) )

Ale do rzeczy:

Nexia na zimno czasami nie odpala (tylko benzyna, gaz to ZŁO jest :lol: ).

Wiem, było milion razy , z tym, że gdy normalnie odpali, to nie obserwuję ŻADNYCH objawów, nie muli, nie wypadają zapłony nie gaśnie, wolne obroty 800, ssanie działa.
Pompa działa, wykluczam raczej problemy z filtrem paliwa i wydajnością pompy bo auto czy zimne czy ciepłe nie ma problemów z wkręcaniem się na obroty, nie szarpie, nie strzela. Palec i kopułka wymienione, kable w dobrym stanie (potrafi zresztą nieodpalić w suchutką pogodę, a pozostawiona na drugi dzień w ulewnym deszczu wstaje „od strzała” )
Brak błędów ECU.

Gdy nie odpala, nieprzewidywalnie średnio raz na tydzień, półtora:

Rozrusznik kręci silnikiem jak bryłą złomu - ŻADNYCH zapłonów nie słychać, nie czuć. (po +/- 15 minutach kręcenia czasem jakiś się może pojawić)
Po pierwszym odpaleniu (czasem 10 minut, czasem kilka godzin prób) najwyraźniej ma problemy z obrotami jałowymi ,(czasem - nie zawsze gaśnie po odpaleniu, a w czasie jazdy po wysprzęgleniu) - po kilku kilometrach się wszystko stabilizuje.

Z dziwnych zaobserwowanych efektów:
Wypięcie wtyczki TPSa poza załączeniem trybu awaryjnego ECU wyregulowało obroty i pozwoliło na odpalenie auta(odpięcie MAPa nic nie zmieniało). Po podpięciu obroty jałowe na 500 i stabilizacja po kilku kilometrach na 800
Ostatnio po odpaleniu nie działała mi regulacja nawiewu, wężyk się wypiął z trójnika. Podłączyłem później go powrotem i nie mogłem odpalić auta na ciepłym silniku. Po odpięciu odpaliło, podpiąłem na uruchomionym - nie zgasł. Później już wszystko OK.

Mam kilka pytań dla praktyków (bo chociaż to moja 3 neśka, to czasem czuję się jak dziecko we mgle :P )

Czy padający moduł zapłonowy może powodować problemy z iskrą występujące wyłącznie przy odpalaniu?
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć wpływ tych wszystkich wężyków podciśnień w 16V na proces odpalania zimnego auta?
Gdzie znajdę (bo chyba źle szukałem :oops: ) prawidłowe opory TPSa i czujnika temperatury płynu?

_________________
Były GL, GLE teraz GTX


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 1   [ 1 post ]


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

projekty kuchni warszawa szafy stolarz