Witam. Od chyba 2 miesięcy śledzę i czytam wszystko co mogę znaleźć na temat odpalania zimnej Nexii i mam już mętlik w głowie (mogłem coś przeoczyć więc nie wysyłajcie mnie od razu do diabła za banał
)
Ale do rzeczy:
Nexia na zimno czasami nie odpala (tylko benzyna, gaz to ZŁO jest
).
Wiem, było milion razy , z tym, że gdy normalnie odpali, to nie obserwuję ŻADNYCH objawów, nie muli, nie wypadają zapłony nie gaśnie, wolne obroty 800, ssanie działa.
Pompa działa, wykluczam raczej problemy z filtrem paliwa i wydajnością pompy bo auto czy zimne czy ciepłe nie ma problemów z wkręcaniem się na obroty, nie szarpie, nie strzela. Palec i kopułka wymienione, kable w dobrym stanie (potrafi zresztą nieodpalić w suchutką pogodę, a pozostawiona na drugi dzień w ulewnym deszczu wstaje „od strzała” )
Brak błędów ECU.
Gdy nie odpala, nieprzewidywalnie średnio raz na tydzień, półtora:
Rozrusznik kręci silnikiem jak bryłą złomu - ŻADNYCH zapłonów nie słychać, nie czuć. (po +/- 15 minutach kręcenia czasem jakiś się może pojawić)
Po pierwszym odpaleniu (czasem 10 minut, czasem kilka godzin prób) najwyraźniej ma problemy z obrotami jałowymi ,(czasem - nie zawsze gaśnie po odpaleniu, a w czasie jazdy po wysprzęgleniu) - po kilku kilometrach się wszystko stabilizuje.
Z dziwnych zaobserwowanych efektów:
Wypięcie wtyczki TPSa poza załączeniem trybu awaryjnego ECU wyregulowało obroty i pozwoliło na odpalenie auta(odpięcie MAPa nic nie zmieniało). Po podpięciu obroty jałowe na 500 i stabilizacja po kilku kilometrach na 800
Ostatnio po odpaleniu nie działała mi regulacja nawiewu, wężyk się wypiął z trójnika. Podłączyłem później go powrotem i nie mogłem odpalić auta na ciepłym silniku. Po odpięciu odpaliło, podpiąłem na uruchomionym - nie zgasł. Później już wszystko OK.
Mam kilka pytań dla praktyków (bo chociaż to moja 3 neśka, to czasem czuję się jak dziecko we mgle
)
Czy padający moduł zapłonowy może powodować problemy z iskrą występujące wyłącznie przy odpalaniu?
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć wpływ tych wszystkich wężyków podciśnień w 16V na proces odpalania zimnego auta?
Gdzie znajdę (bo chyba źle szukałem
) prawidłowe opory TPSa i czujnika temperatury płynu?