forum.nexia.pl
http://forum.nexia.pl/

Nexia diagnostyka komputerowa
http://forum.nexia.pl/viewtopic.php?f=5&t=1921
Strona 1 z 2

Autor:  karas198708 [ 22 Lut 2012, 20:54 ]
Temat postu:  Nexia diagnostyka komputerowa

Cześć wszystkim
Mam problem ze znalezieniem elektryka ktory podłączył by moja Nessi i sprawdził co jej tam w duszy gra w zachodniopomorskim. W okolicach wałcza nikt nie ma programu no i odpowiedniego wejscia. Pomozecie

Autor:  mirek19934 [ 22 Lut 2012, 20:54 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

Sam możesz to sprawdzić metodą światełkową

poradnik. http://daewooforum.pl/temat25779.html

jeśli nie będziesz wiedział jak to odczytać nagraj filmik przynajmniej 2 minuty i wstaw tutaj, na pewno pomozemy w odczytaniu błędów

Autor:  Pieter [ 23 Lut 2012, 09:05 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

albo kup interfejs np. na Allegro, podłącz pod laptopa, jak nie będziesz umiał to goń z tym do jakiegoś elektryka i Ci pomoże ;)

Autor:  Stiepan [ 23 Lut 2012, 21:19 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

karas198708 napisał(a):
Cześć wszystkim
Mam problem ze znalezieniem elektryka ktory podłączył by moja Nessi i sprawdził co jej tam w duszy gra w zachodniopomorskim. W okolicach wałcza nikt nie ma programu no i odpowiedniego wejscia. Pomozecie

Przyjedz do mnie -zrobię za free. Wcześniej się umów.

Autor:  karas198708 [ 26 Lut 2012, 12:39 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

Dziękuje za odpowiedzi. Zobaczę najpierw czy sam dam rade:d

Autor:  mirek19934 [ 26 Lut 2012, 12:46 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

Daewoo Nexia
Jak sprawdzić kody usterek silnika (check engine).



Elektroniczne Urządzenie Sterujące (w skrócie ECM) potrafi samodiagnozować niesprawności silnika i wskazać kod diagnostyczny (błąd) pomocny do usunięcia usterki. Kody błędów przechowywane są w pamięci ECM do momentu ich wykasowania.

Kiedy sprawdzać błędy ECM: - gdy po odpalaniu silnika kontrolka ECM nie zgaśnie; - gdy zapali się kontrolka Check w trakcie pracy silnika (w czasie jazdy); - gdy pojawiają się problemy z niewłaściwą pracą silnika, pomimo, że kontrolka się nie zapala.

Procedura sprawdzania błędów ECM za pomocą lampki kontrolnej Check Engine
1. Wyłączamy zapłon
2. Odnajdujemy złącze diagnostyczne. ECM oraz złącze diagnostyczne znajdują się pod schowkiem z prawej strony, przysłonięte obudową jak na poniższym zdjęciu:

Image


Wystarczy odsłonić zaślepkę samego złącza:

Image

lub zdjąć całkowicie osłonę:


Image

3. Mostkujemy pin A i B (możemy użyć spinacza, kabla, drutu itp. w kształcie litery U) Czasem kostka może być odwrócona o 180 stopni.

4. Włączamy zapłon nie odpalając silnika (samoistnie załącza się wentylator chłodnicy, normalna rzecz przy skanowaniu błędów)

5. Kontrolka diagnostyczna na tablicy wskaźników zaczyna wyświetlać błędy w postaci błysków.

Pomarańczowa kontrolka Check Engine znajduje się na tablicy wskaźników, wyglądem przypomina silnik:

Image

6. Liczymy błyski wg. opisu poniżej.

7. Sprawdzamy błędy

8. Wyłączamy zapłon

9. Rozłączamy mostek z pinów A i B


Rozszyfrowywanie błysków:

- Każdy kod błędu wyświetlany jest 3 razy

- Błędy wyświetlane są w sekwencji (np. błąd 12, błąd 12, błąd 12, błąd 23, błąd 23, błąd 23, błąd 44, błąd 44, błąd 44 itd.)

- Kod każdego błędu składa się z części dziesiętnej i jednostkowej

- czas trwania każdego błysku lampki kontrolnej wynosi 0,4 s

- okres między błyskami składającymi się zarówno na dziesiętną jak i jednostkową cyfrę błędu wynosi 0,4 s

- okres rozdzielający błyski składające się na cyfrę dziesiętną a błyski cyfry jednostkowej wynosi 1,2 s

- okres pomiędzy poszczególnymi kodami błędów wynosi 3,2 s

- wyświetlający się na okrągło tylko kod 12 oznacza brak błędów.



ImageImage




Kody błędów dla ECM typu IEFI-S oraz IEFI-6



Numer kodu Miejsce usterki
12 - brak usterek
13 - usterka w układzie sondy lambda
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS)
21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenia przepustnicy(TPS)
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT)
24 - brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu(VSS)
32 - niesprawność zaworu EGR
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)
42 - niesprawny układ zapłonowy
44 - zbyt uboga mieszanka
45 - za bogata mieszanka
51 - niesprawny ECM
53 - niesprawny Immobiliser

Procedura kasowania błędów

Kasowanie bledów może odbywać się na dwa sposoby: 1. odłączenie klemy akumulatora na 5 minut i ponowne jej podłączenie lub 2. wyjęcie na 5 minut bezpiecznika nr 1 i ponowne zamontowanie. (Sposób bardziej polecany, gdyż nie powoduje m.in. przestawienia się zegarka i kasowania pamięci radia)


Manual wykonał Ci.nek

proszę bardzo :P

Autor:  karas198708 [ 26 Lut 2012, 12:57 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

Dzięki wielkie , już też się tam zarejestrowałem i

Autor:  mirek19934 [ 26 Lut 2012, 13:14 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

Ja nigdy nie mogłem zrozumieć tego kodowania błędów a po przeczytania tego poradnika zrozumiałem :D

Autor:  karas198708 [ 26 Lut 2012, 16:37 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

no i sprawdziłem . Nie ma żadnych błędów a silnik i tak chodzi złe:(

Autor:  radzio [ 26 Lut 2012, 16:38 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

to że nie ma błędów to nie znaczy że wszystko jest ok.

Autor:  Stiepan [ 26 Lut 2012, 17:07 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

Za proste by to było gdyby jakieś kody mówiły nam o stanie i sprawności silnika.

Autor:  karas198708 [ 26 Lut 2012, 17:28 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

No to to wiem tylko myślałem że pokaże mi coś i będę wiedział dlaczego się tak zachowuje

Autor:  Stiepan [ 26 Lut 2012, 18:09 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

Powiem Ci że ja to nawet nie wiem jak zachowuje się Twoje auto i nic więcej nie podpowiem.

Autor:  karas198708 [ 26 Lut 2012, 20:00 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

w momencie dodawania gazu na gazie strzela, na benzynie szarpie traci moc na postoju czuc bezyne badz gaz, wymienilem swiece kopulke kable, z jakiegoś powodu nie przepala calej dawki paliwa, jutro mam zamiar wymienic mu nawet aparat zaplonowy, Swiece przepalaja normalnie sa aż biale, sprawdzalem mu nawet walki rozrzadu i popychacze i wszystko wyglada wporzadku, jezeli to nie aparat to juz nie mam pojecia co to moze byc

Autor:  Stiepan [ 26 Lut 2012, 21:23 ]
Temat postu:  Re: Nexia diagnostyka komputerowa

Pierwsze co powinieneś zrobić to przełączyć go tylko na Pb. , (nie używać gazu) zrobić reset ECM-u , i tylko na Pb pojeżdzić .
Jednak musisz być pewny że filtr paliwa jest w dobrym stanie , jakośc paliwa odpowiednia i punkt zapłonu właściwie ustawiony.
Jeśli np. po 2 dniach okaże się że jest OK to potem zajmiesz się LPG.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/