pisząc to, miałem na myśli że nie odcina ci całkiem paliwa, tylko pomimo zamkniętej przepustnicy podaje trochę benzyny(choć na wtryski nie powinien być podany prąd w celu ich otwarcia), albo trochę gazu. Czyli jakiś czujnik (np. położenia przepustnicy) by wariował i ECU by myślał, że ty dalej ciśniesz na pedał gazu.
Czyli przy prawidłowym odcięciu paliwa podczas hamowania stan elementów zapłonowych nie ma znaczenia, bo nie ma wtedy paliwa które by było zapalane
Uściślając, to po tym co teraz dopisałeś to schodzi ci z obrotów równomiernie(np. z 4 do 2,5tys) a później zaczyna szarpać?
W jakim stanie masz poduchę pod silnikiem? A właściwie skrzynią. Biegi nie zaczęły gorzej wchodzić? Tamta poducha jest na samym dole, narażona na syf i sól, oraz przytarcia przy najechaniu na przeszkody. Wymieniałem ją gdy mi się rozsypała.