forum.nexia.pl http://forum.nexia.pl/ |
|
ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY http://forum.nexia.pl/viewtopic.php?f=5&t=3358 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | karol5608 [ 08 Gru 2013, 16:13 ] |
Temat postu: | ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY |
Witam, problem podobny do innych, tylko zauważyłem, że u mnie pojawiają się krople płynu pod aparatem zapłonowym. Spływają po obudowie sprzęgła, i myślę, że to chyba UPG. Miał ktoś taki przypadek, żeby płyn uciekał przez uszczelkę głowicy na zewnątrz? Uszczelka była wymieniana ok 40tys km temu. A przy okazji zauważyłem kapiącą benzynę z regulatora ciśnienia paliwa, naprawiał ktoś taką przypadłość? Znalazłem regulatory ciśnienia tylko do silników 8V. Pozdrawiam |
Autor: | zajka [ 08 Gru 2013, 16:53 ] |
Temat postu: | Re: ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY |
O ile dobrze pamiętam to głowica jest znacznie niżej niż aparat zapłonowy... |
Autor: | karol5608 [ 08 Gru 2013, 17:02 ] |
Temat postu: | Re: ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY |
Jest niżej, tylko to wygląda jakby przesączał się przez uszczelkę w miejscu poniżej aparatu zapłonowego. Pytanie czy jest to możliwe? W którym miejscu są kanały wodne w uszczelce? Bliżej cylindrów czy zewnętrznej krawędzi? Znalazłem regulator ciśnienia do 16V, tylko teraz pytanie czy da się wymienić same o-ringi regulatora? Podejrzewam, że to przez uszkodzony o-ring wycieka cenne PB. |
Autor: | zajka [ 08 Gru 2013, 17:19 ] |
Temat postu: | Re: ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY |
Możliwe, kanały wodne są na zewnątrz. |
Autor: | radzio [ 08 Gru 2013, 17:26 ] |
Temat postu: | Re: ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY |
kanały wodne są w sumie w tej samej odległości od krawędzi głowicy co olejowe, w okolicy aparaty zapłonowego jest chyba kanał wodny i zaślepka w głowicy. Same oringi da sie wymienić w regulatorze. |
Autor: | karol5608 [ 08 Gru 2013, 18:15 ] |
Temat postu: | Re: ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY |
Byłbym wdzięczny za wymiary lub namiary na takie o-ringi. UPG będę chciał wymienić sam, nie ufam mechanikom, po ostatniej wymianie uszczelka wytrzymała 40tys, poprzednio podobnie. Częściej wymieniam UPG niż rozrząd, a po ostatniej wymianie od początku miałem podejrzenia, że coś jest nie tak, pojawiały się malutkie bąbelki powietrza po przygazowaniu w zbiorniczku wyrównawczym. Ma ktoś jakieś dodatkowe wskazówki co do wymiany czy stosować się do zasad z książki Michałowskiego? |
Autor: | radzio [ 08 Gru 2013, 18:27 ] |
Temat postu: | Re: ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY |
nie wiem czy można oringi bez regulatora nabyć. Coś często padają te uszczelki, Ja wymieniałem dwa razy (aktualny przebieg 250 tys) , pierwszym razem faktycznie "przeżarło" uszczelkę pomiędzy kanałęm wodnym a cylindrem, sa drugim razem to juz z mojej winy bo uszczelniacz do chlodnic zapchał kanalik. Jako ciekawostke powiem tylko ze głowicy nie planowałem i dalęm stare sruby. A pomimo tego smiga bezproblemowo |
Autor: | karol5608 [ 08 Gru 2013, 18:39 ] |
Temat postu: | Re: ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY |
Też się zastanowię nad planowaniem. Poprzednio podobno była planowana , wymienione uszczelniacze, poprawione gniazda itp. a uszczelka wytrzymała tylko tyle. Mam wątpliwości co do jakości usług mechaników w okolicy. Kiedyś wymieniali mi sprzęgło kompletne na Valeo, rozsypało mi się w tym roku, sam wymieniałem i okazało się że docisk mam oryginalny ze znaczkiem daewoo a tarcze "no name" bez nazwy firmy. A z ciekawostek z tego co zaoważyłem, to płyn sączy się dużo bardziej na zimnym silniku, po rozgrzaniu jest to prawie niezauważalne. |
Autor: | radzio [ 08 Gru 2013, 18:43 ] |
Temat postu: | Re: ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY |
mi tak cieklo ale z pompy wody, na zimnym po uruchomieniu był widoczny wyciek, jak sie rozgrzał to praktycznie nie ciekło, ale pompa z przeciwnej strony jest. Może u Ciebie faktycznie cieknie spod uszczelki, nie była prawidłowo dokręcona, jak sie silnik rozgrzeje to rozszerzalność cieplna powoduje uszczelnienie |
Autor: | karol5608 [ 08 Gru 2013, 18:55 ] |
Temat postu: | Re: ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY |
Właśnie tak podejrzewam. Przy okazji rozrząd też sprawdzę , niby do wymiany jeszcze 15tyś. Muszę jeszcze znaleźć książkę napraw i zakupić klucz dynamometryczny. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |