forum.nexia.pl
http://forum.nexia.pl/

Prześwit - jak zwiekszyć?
http://forum.nexia.pl/viewtopic.php?f=5&t=3392
Strona 1 z 3

Autor:  arrowspice [ 11 Sty 2014, 02:37 ]
Temat postu:  Prześwit - jak zwiekszyć?

Jak w temacie. Dziur na drodze mnóstwo, muszę często jeździć po wertepach i wózek czasem trze po glebie. Czy macie pomysł jak zwiększyć prześwit, czyli jak nieco podnieść zawieszenie? Najlepiej tanio, oczywiście. Aha... Pomysłu z wkładkami gumowymi nie rozważam. Poza utwardzeniem zawieszenia nie podnoszą autka.

Autor:  zajka [ 11 Sty 2014, 10:17 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

Można wstawić wyższe sprężyny od innego samochodu, albo tzw. wzmacniane. Ale nexia wtedy wygląda komicznie. :)

Autor:  radzio [ 11 Sty 2014, 10:54 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

na tył gumy grubsze pod sprężyny (nie mylić z tymi między zwoje) ew. sprężyny od jakiegoś opla kombi np.
z przodu mogą sie nadawać sprężyny z lanosa

grzech popełniam pisząc tego posta....

Autor:  Kefas [ 11 Sty 2014, 12:00 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

Reverse gleba :P Tak jak Radzio napisał po tylne sprężyny podkładki gumowe. Do tego wymiana sprężyn na wzmacniane od Astry (Astra jest cięższa, więc niżej siada na tych sprężynach niż lżejsza Nexia przez co będzie wyżej)

Autor:  lubia [ 11 Sty 2014, 14:17 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

Można posadzić Nexię na podwoziu od Uaza :-)

Autor:  arrowspice [ 13 Sty 2014, 20:58 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

lubia napisał(a):
Można posadzić Nexię na podwoziu od Uaza :-)

Niewątpliwie wezmę pod uwagę Twoją radę, lubia... I wiem także, że po lekturze poniżej na pewno poradzisz mi zakup terenowego autka. Z góry dziękuję :-)

Wielkie dzięki za kilka pomysłów. Komiczność tego rozwiązania czy wygląd auta są mi obojetne, natomiast jeździć jakoś trzeba, prawda? A realia są takie, że codziennie muszę pokonać spory odcinek po drogach gruntowych i kawałek przez las. Czasem szoruję podwoziem, a kilka dni temu zawadziłem o wystający korzeń przewodem (tym miedzianym) idącym do korka wlewu gazu. Na szczęście nie urwał się, ale... Niewiele brakowało.

Muszę podnieść auto i nieco je utwardzić. Wiele już uzyskałem wywalając koło zapasowe z bagażnika. Stoi w garażu, a jak je wożę, to raczej w kabinie za fotelem pasażera. Poza tym porządek w bagażniku i wywalenie wszelkich zbędnych gratów. Wciąż mało i jeszcze kilka centymetrów potrzeba. Jeśli dobrze doczytałem, to na przód wstawić sprężynki z Lanosa, a na tył te od Astry? A jakie gumy pod tylne sprężyny byłyby dobre? Gdzie ich szukać?

Autor:  Kefas [ 13 Sty 2014, 21:03 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

http://allegro.pl/gumy-podwyzszajace-po ... 24322.html

O takie gumy chodzi na tył ;)

Autor:  radzio [ 14 Sty 2014, 00:09 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

zasugerowałem na przód lanosowe gdyż znam przypadek ze obniżające dedykowane do lanosa - nexii nie obniżyły. więc seria z lanosa powinna nexię podnieść. Tylko za duże zmiany w wysokości zawieszenia zmienią na pewno prowadzenie auta po "normalnej" drodze,

Autor:  lubia [ 14 Sty 2014, 08:52 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

arrowspice napisał(a):
lubia napisał(a):
Można posadzić Nexię na podwoziu od Uaza :-)

Niewątpliwie wezmę pod uwagę Twoją radę, lubia... I wiem także, że po lekturze poniżej na pewno poradzisz mi zakup terenowego autka. Z góry dziękuję :-)

Żarty żartami, ale u królika pod warsztatem stał już uaz, który miał być dawcą do przeszczepu podwozia w nexii - stąd moja propozycja ;)

EOT ;)

Autor:  Pieter [ 14 Sty 2014, 09:10 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

Tak na potwierdzenie słów lubi ;)

Image

Taką Nexią to już napewno nie zahaczysz o nic :D

Autor:  najt154 [ 14 Sty 2014, 09:34 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

Pieter napisał(a):
Tak na potwierdzenie słów lubi ;)

Image

Taką Nexią to już napewno nie zahaczysz o nic :D

no nie wiem :icon23: dachem o linie niskiego napięcia :pig:

Autor:  najt154 [ 14 Sty 2014, 13:29 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

Jeżeli chodzi o przód to mam na zbyciu prawie nówki sprężyny z mojej Vectry.
Są dłuższe ledwie o 3mm ale Nexia ma dozwolone obciążenie osi przedniej do około 760kg gdzie w vectrze z silnikiem 2.0 to jest 200kg więcej. Drut jest grubszy o 0,25mm a na zdjęciach wygląda praktycznie identycznie jak nexiowa więc powinna podejść, jest tylko 1mm szersza na średnicy. Tak więc nexia na pewno będzie stać sporo wyżej i powinno być twardziej. Jeżeli chcesz podjąć taką próbę zapraszam na pw, drogo nie chcę ;)
a wierz mi że te 200kg robi sporą różnicę, z doświadczeń kolegów w Vectrach mogę Ci powiedzieć, że zakładając spreżyny Irmschera od v6/diesla obniżające o 30mm do 2.0 gdzie różnica w specyfikacjach wynosi 95kg nacisku na oś, auto siadało conajmniej 1cm za mało, jak nie 1,5cm.
ALE, do niczego nie namawiam i niczego nie gwarantuję, Twoja świadoma decyzja co zrobisz, ja Ci przedstawiam fakty jako fakty i gdybanki jako gdybanki :P

Autor:  arrowspice [ 14 Sty 2014, 19:07 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

Dzięki za info i propozycję vectrowych sprężyn. Spróbuję, ale chyba nie będę Tobie zawracał. Mam szrot zaledwie kilkaset metrów od domu, więc i materiałów do tego typu eksperymentów na miejscu mi nie zabraknie. A pewnie i taka Vectra jak opisujesz, gdzies tam sobie gnije.

Kefas, dzięki za te gumki! Poeksperymentuję ze sprężynami i jak niewiele uzyskam, to "podgumuję" swoją niuńkę.

Żarty żartami, ale ta niusia na wysokim podwoziu prezentuje się naprawdę pianknie! W sumie do zrobienia, jak tylko dawaca na takie zmoty się znajdzie. Tylko wtedy marudziłbym Wam, że na moich wertepach... o korony drzew zawadzam. I zamiast podwyższać, pewnie radzilibyśmy jak ją teraz trochę zglebować ;-)

Oczywiście dam znać jak poszły eksperymenty.

Autor:  Kefas [ 14 Sty 2014, 19:13 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

Tylko, żebyś nie kupił tak ubitych sprężyn ze szrotu że nie będzie żadnego efektu podwyższającego :P

Autor:  arrowspice [ 11 Lut 2014, 15:48 ]
Temat postu:  Re: Prześwit - jak zwiekszyć?

Kupiłem sobie sprężynki na szrocie. Ładnie, nie ubite. Są ponoć oplowskie, ale nie wiem od czego. Do tego nowe amortyzatory (bardzo dobre... chińskie!), a na dokładkę nieco lepsze i ciut wyższe opony. Efekt niezły, bo dupa poszła do góry o kilka ładnych centymetrów. No i to na razie wystarczy - na "testowym korzeniu dojazdowym" już nie zaczepiam :-)

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/