forum.nexia.pl
http://forum.nexia.pl/

wymiana alternatora
http://forum.nexia.pl/viewtopic.php?f=5&t=3643
Strona 1 z 1

Autor:  czarekmsr [ 21 Lis 2014, 12:53 ]
Temat postu:  wymiana alternatora

Witam, mam problem dotyczący alternatora, mianowicie w moim alternatorze padły łożyska i postanowiłem nie bawić się z wymianą łożysk tylko kupić cały alternator. Problem pojawił się po podłączeniu go, ponieważ nie pali się kontrolka od akumulatora, nie działa wskaźnik wody a co najważniejsze alternator nie ładuje prądu, samochód pochodzi paręnaście minut i akumulator wyczerpany do reszty. Podłączając alternator podpiąłem kostkę z dwoma przewodami i przewód na śrubę, ale został jeszcze jeden mały czarny kabelek zakończony wsuwką ale nie wiem gdzie go mam podłączyć, dodam że przełożyłem z powrotem swój stary alternator i sprawa wygląda tak samo, więc wina leży po stronie tego czarnego kabelka, bo wcześniej wszystko działało tylko alternator piszczał.. Może ktoś pomóc? z góry wielkie dzięki :)

Autor:  radzio [ 21 Lis 2014, 22:08 ]
Temat postu:  Re: wymiana alternatora

ten kabelek to pewnie od czujnika temperatury silnika, czujnik jest w głowicy w okolicy kanału ssącego pierwszego cylindra, ale wpływu na ładowanie nie ma

Autor:  czarekmsr [ 21 Lis 2014, 23:23 ]
Temat postu:  Re: wymiana alternatora

no właśnie nie wiem jakim cudem ale gdy po raz trzeci dziś wkładałem alternator to kontrolka od ładowania zaczęła się świecić i jak na razie wygląda że wszystko jest ok (poza czujnikiem temperatury) dziś szukałem tego czujnika ale nie mogłem znaleźć, wyczytałem, że jest słaby dostęp do niego i ciężko zauważyć styk do którego podpina się ten kabelek, teraz wiem gdzie dokładniej szukać więc mam nadzieje, że jutro znajdę :) dzięki za pomoc Radzio

Autor:  radzio [ 22 Lis 2014, 16:53 ]
Temat postu:  Re: wymiana alternatora

dostęp "na wyczucie" , i wsuwkę nietypowo wkładasz - z czujnika wystaje taki "grzybek" i wsuwka musi wejść na niego. tak on wygląda
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... HAhBfy2s2h
przy kolektorze ssącym, przy kanale 1-go cylindra sa dwa czujniki- jeden dający sygnał do ECU- ma masywniejszą wtyczkę i jest dalej od krawędzi głowicy, a ten o którym mówimy jest z drugiej strony kanału ssącego

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/