Zmień rozmiar czcionki


Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 1   [ 11 posty(ów) ]
Autor Wiadomość
 Temat postu: kolektor ssący vgis z lanosa
PostWysłany: 08 Lut 2011, 01:28 

Rejestracja: 28 Gru 2010, 00:09
Posty: 160
Miejscowość: Jarosław
Czy próbował ktoś przełożyć kolektor dolotowy z lanosa nubiry 1.5 1.6 16v, do nexi 1.5 16v, a dokładie zastanawia mnie podłączenia elektrozaworu który miałby sterować vgis-em (1 na zdj)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 3d339.html zdj z daewooforum.pl
a tu opis szczegółowy działania http://nubira.autokacik.pl/silnikid.html wynika z niego że kolektor dodaje +10% osiągów, a zawór podciśnieniowy na kolektorze odpowiadający za skrócenie drogi dolotu ma się włączyć przez elektrozawór (a ten za pośrednictwem ecu) przy 4400 obr/min.
Temat zaczynam bo mam cały taki kolektor od lanosa 1.5 16v leży on na strychu i "rdzewieje", a widziałem tu na forum że ma ktoś zdj na avatarze z zamontowanym takim kolektorem. Może ktoś wpadnie na fajny pomysł jak zasterowac taki elektrozawór.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: kolektor ssący vgis z lanosa
PostWysłany: 08 Lut 2011, 11:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2010, 01:13
Posty: 427
Miejscowość: Zduńska Wola
Samochód:: VW Golf IV 25th 3D
o ile mi wiadomo to Radzio ma taki kolektor założony u siebie ;)

_________________
Image
"If Sparks Don't Fly, You're Too High" :D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: kolektor ssący vgis z lanosa
PostWysłany: 08 Lut 2011, 20:41 
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2010, 12:32
Posty: 6214
Miejscowość: Włocławek
Samochód:: Civic EJ6 D15Z8/Z6 VTEC
mam.
z wysterowaniem jest problem bo oryginalnie steruje nim ecu, a nexiowy nie ma tej funkcji.
Ja mam sterowanie ręczne, przełącznikiem

_________________
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage



Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędza na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: kolektor ssący vgis z lanosa
PostWysłany: 08 Lut 2011, 22:14 

Rejestracja: 12 Lis 2010, 22:39
Posty: 2055
Samochód:: ......
radzio napisał(a):
mam.
z wysterowaniem jest problem bo oryginalnie steruje nim ecu, a nexiowy nie ma tej funkcji.
Ja mam sterowanie ręczne, przełącznikiem

czyli masz tryb sport? :D i włączasz go powyżej tych 4600obr/min?:D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: kolektor ssący vgis z lanosa
PostWysłany: 09 Lut 2011, 00:42 
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2010, 12:32
Posty: 6214
Miejscowość: Włocławek
Samochód:: Civic EJ6 D15Z8/Z6 VTEC
przy krótkim dolocie , na wysokich obrotach nie spada tak gwaltownie moment obrotowy. Jak chce wykrzesac troche wiecej "poweru" to na 2-gim biegu po przekroczeniu 4400obr/min przełączam na krótki dolot i ciągne do wysokich obrotów, po wrzuceniu wyzszych biegów obroty nie spadają w zasadzie ponizej tej granicy. Szczególnie na 3-im biegu czuć jak VGIS działa

_________________
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage



Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędza na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: kolektor ssący vgis z lanosa
PostWysłany: 09 Lut 2011, 01:00 

Rejestracja: 12 Lis 2010, 22:39
Posty: 2055
Samochód:: ......
sprytnie :icon23:


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: kolektor ssący vgis z lanosa
PostWysłany: 09 Lut 2011, 17:52 
nexia.pl OLD TEAM
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lis 2010, 17:12
Posty: 463
Miejscowość: Białystok
radzio napisał(a):
przy krótkim dolocie , na wysokich obrotach nie spada tak gwaltownie moment obrotowy. Jak chce wykrzesac troche wiecej "poweru" to na 2-gim biegu po przekroczeniu 4400obr/min przełączam na krótki dolot i ciągne do wysokich obrotów, po wrzuceniu wyzszych biegów obroty nie spadają w zasadzie ponizej tej granicy. Szczególnie na 3-im biegu czuć jak VGIS działa

A nie lepiej to pod TPS np podlaczyc? :P
Przykladow, zeby sie otwieral, jak przepustnica jest prznajmnij w polowie otwarta :) Albo pod map sensor :D

_________________
"Ty jesteś starym gratem, ja Cie naprawię zatem ;-)"
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: kolektor ssący vgis z lanosa
PostWysłany: 10 Lut 2011, 00:51 
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2010, 12:32
Posty: 6214
Miejscowość: Włocławek
Samochód:: Civic EJ6 D15Z8/Z6 VTEC
głównie chodzi żeby się otwierał przy okreslonych obrotach, a jakoś nie mogę wykombinowac jak wysterowac go TPS-em albo mapsensorem....

_________________
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage



Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędza na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: kolektor ssący vgis z lanosa
PostWysłany: 10 Lut 2011, 10:39 
nexia.pl OLD TEAM
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lis 2010, 17:12
Posty: 463
Miejscowość: Białystok
ELektrykiem nie jestem, ale podejrzewam ze pierwszy lepszy elektryk by to ogarnal za piwo :)

Wszystkie te czujniki maja jakis swoj zakres pracy :P TPS np w zaleznosci od otwarcia przepustnicy ma zakres 0-5v ;)
Ale TPS to zly pomysl. Tutaj trzeba sie wpiac we wskazania Map sensora moim zdaniem. Sprawdzic miernikiem jakie wskazania podaje w zaleznosci od obrotow i poprsic elektryka, zeby sprawil, ze VGIS sie wlacza, gdy MAP bedzie mial np powyzej 3v, ktore przykladowo wystepuje przy interesujacych nas obrotach, a pozniej rosnie :)

_________________
"Ty jesteś starym gratem, ja Cie naprawię zatem ;-)"
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: kolektor ssący vgis z lanosa
PostWysłany: 10 Lut 2011, 14:01 

Rejestracja: 28 Gru 2010, 00:09
Posty: 160
Miejscowość: Jarosław
ja znalazłem coś takiego na allegro "shift light" http://allegro.pl/shiftlight-shift-ligh ... 74980.html, lampka się zaświeca przy określonych obrotach silnika i zamiast tej lampki podpiąć elektrozaworek od vgis, wszystko fajne tylko cena system radzia jest super bo tani.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: kolektor ssący vgis z lanosa
PostWysłany: 10 Lut 2011, 14:43 
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2010, 12:32
Posty: 6214
Miejscowość: Włocławek
Samochód:: Civic EJ6 D15Z8/Z6 VTEC
Myślałem nad wysterowaniem wykorzystując Shift-light, tylko o koszty mi chodziło.
Zawór jest sterowany elektrozaworkiem. Po uruchomieniu silnika podawane jest na niego napięcie i VGIS ustawia się w położenie z długim dolotem. Przy wysokich obrotach następuje odcięcie dopływu pradu i ustawia się w połozenie z krótkim dolotem.
Wystarczyłoby więc podłączyc elektrozawór pod napięcie (ja mam pod przewód ze stacyjki do radioodtwarzacza) wstawić przekaźnik (ja mam wyłącznik ręczny) Przekaźnik podłączyć pod lampke od shift-lighta tak żeby odcinał napięcie na elektrozawór.
Ja kombinowałem z obrotomierzem diodowym od Fiata 125p. Pod diode która zapalała się przy 4500obr/min podłączyłem przekaźnik ( na 3v chyba) ale coś sie spierdzieliło z tym obrotkiem bo juz stary był i kiepsko wykonany węc mam najprostsze sterowanie ręczne ;-)

_________________
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage



Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędza na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 1   [ 11 posty(ów) ]


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 99 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

projekty kuchni warszawa szafy stolarz