Zmień rozmiar czcionki


Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 1   [ 11 posty(ów) ]
Autor Wiadomość
 Temat postu: wywalanie EGR
PostWysłany: 13 Lis 2010, 00:46 

Rejestracja: 12 Lis 2010, 22:39
Posty: 2055
Samochód:: ......
zaczytałem tak się o tym wywalaniu EGR i właściwie sprawdziłem wiele wątków na ten temat w różnych zakątkach internetu a nadal nie nie jestem do końca pewien i chcę zapytać odnośnie dwóch rzeczy. mianowicie:
1. czy przez ten zawór EGR przechodzą kanały z cieczą chłodząca?
a) jeśli tak, to czy obejdzie się bez spuszczania płynu?
b) jeśli są te kanały to można tak po prostu je olać przy zaślepianiu, bo mam wrażenie, że jeśli one chłodzą EGR to nie mają większego wpływu na chłodzenie silnika
c) jak nie ma kanałów to nie mam pytań :D
2. kto z was ma to zaślepione?

obmyśliłem jeden sposób z zaślepieniem używając tego zaworu, zabić gwoźdźmi ten zawór żeby się nie ruszał, założyć i wszystko. tylko że szkoda mi mojego zaworu tak bezcześcić, chyba, że dorwę zepsuty ze szrotu za paczkę fajek :D
albo dociąć blachę, tylko wtedy te rozwiązanie z ewentualnymi kanałami chłodzącymi jest intrygujące

dziękuję z góry i czekam na rady


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: wywalanie EGR
PostWysłany: 13 Lis 2010, 01:37 

Rejestracja: 12 Lis 2010, 22:39
Posty: 2055
Samochód:: ......
nie no chyba głupotę palnąłem z tymi kanałami, teraz sobie uświadomiłem, ale drugie pytanie nadal aktualne i sposoby rozwiązania zaślepienia :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: wywalanie EGR
PostWysłany: 13 Lis 2010, 09:41 
Gold Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lis 2010, 09:18
Posty: 2451
Miejscowość: Włocławek
Samochód:: Laguna 2 1.8 16v Initial Paris ;)
Po prostu odkreć go dorób blachę i przykręć w miejsce EGR lub prosciej zaślep wężyk dochodzący do niego ;) Mi pomogło pozbyłem sie tzw szarpania ;)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: wywalanie EGR
PostWysłany: 13 Lis 2010, 10:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lis 2010, 10:56
Posty: 4764
Miejscowość: woj. dolnośląskie
Samochód:: Daewoo Nexia, 1.5 8V, GL+, Sedan
Ja fabrycznie nie miałem EGR wiec to chyba zbędny element pod maską :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: wywalanie EGR
PostWysłany: 13 Lis 2010, 10:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2010, 10:59
Posty: 3
Miejscowość: W-wa
Jeśli wszystko ci działa ok, to go nie ruszaj.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: wywalanie EGR
PostWysłany: 13 Lis 2010, 11:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lis 2010, 20:31
Posty: 51
Miejscowość: Inowrocław
Zaślep dziadostwo, po co spaliny mają wracać do komory spalania?
Miałem zaślepiony w nexii 1,5 - zlikwidowałem w ten sposób zapalanie check engine na gazie. W nexii 2,0 nie miałem wcale a w nubirze teraz też zaślepiłem i jest ok.
Jest to wynalazek "proekologiczny" tylko zastanawiam się ile to ma wspólnego z ekologią (podobnie jak katalizator) dlatego, że te same silniki z tymi bajeremi palą więcej niż bez. Procentowo przez to zmniejsza się ilość związków np. siarki ale ja się pytam jak różnica procentowa wpływa na różnicę objętościową albo masową - czyli np. jeśli związków siarki jest mniej o 5% to czy ilość kilogramów związku siarki nie jest taka sama jak w silniku bez kata ale że procentowo mniej jest spalin to wzrasta procent samej siarki.
Nieważne.
Zaślep - będzie dobrze.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: wywalanie EGR
PostWysłany: 13 Lis 2010, 11:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lis 2010, 17:10
Posty: 233
nie ruszaj...bo wybuchnie :lol: :lol:
i żadnych innych modów(nawet pokrowców na siedzenia)nie rób. Tylko musisz dokładnie wiedzieć,czy na pewno egr jest sprawny,bo mi kiedyś mechanik powiedział,że po 30tys km to lubią się już psuć. W tym celu musisz go wykręcić i possać króciec sterujący.Jeśli egr będzie pracował normalnie,to znaczy że jest dobry.Ale gdy go już wyjmiesz,to grzechem byłoby nie zaślepić ;) Zresztą jakieś minimalne ilości spalin też przeciskają się przez zamknięty zawór,bo przecie nie ma w nim uszczelek gumowych. Ja podłożyłem cienką blaszkę pod dziurę do dolotu.

_________________
zielony sedan GL w gazie z 97' przejechał: ćwierć miliona ;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: wywalanie EGR
PostWysłany: 13 Lis 2010, 13:18 

Rejestracja: 11 Lis 2010, 13:03
Posty: 18
A ja mam pytanko odnośnie tego linku http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html

Czy w Nexii można tylko odłączyć przewód podciśnienia czy TRZEBA zaślepiać np blaszką?

_________________
www.ncplus.zgora.pl


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: wywalanie EGR
PostWysłany: 13 Lis 2010, 13:36 

Rejestracja: 12 Lis 2010, 22:39
Posty: 2055
Samochód:: ......
Klaus
no ja właśnie tak dziś w nocy obmyśliłem żeby podłożyć blaszkę pod sam otwór dolotu
Janosik 99
nie sądzę, że jest do końca ok bo tak jak mówi Forest87 występuje takie szarpanie denerwujące, nie jestem pewien czy to jest przyczyna tego ale skoro występuje zarówno na benzynie jak i na gazie a już wyeliminowałem kilka przyczyn to teraz popróbuję z tym
Elvis, jeżeli membrana w zaworze jest bardzo wyrobiona to zawór będzie otwierał się bez znaczenia czy masz podłączony wężyk czy nie, ja zaślepię blachą


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: wywalanie EGR
PostWysłany: 13 Lis 2010, 15:12 

Rejestracja: 12 Lis 2010, 22:39
Posty: 2055
Samochód:: ......
z uszczelki pod głowicę z ursusa wyciąłem podkładkę pod egr z tą różnica, że dziura dolotu jest zastawiona, złożyłem wszystko zusammen do kupy i w porządku :)
odczucia przed: przy przyspieszaniu na biegach 1,2,3 czułem takie naprzemienne zamulanie i odmulanie silnika, a przy dynamicznym ruszaniu spod świateł na przykład było chwilowe przymulenie i dopiero zaczynał przyspieszać
odczucia teraz: przyspiesza płynnie na każdym biegu, przy ruszaniu z miejsca gdy wcisnę gaz do podłogi to nie słyszę żałosnego "uuuu" tylko wciska mnie w fotel
podsumowując: polecam usuwanie tego zaworu jeżeli ktoś ma podobne objawy jak ja:)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: wywalanie EGR
PostWysłany: 28 Gru 2010, 02:31 

Rejestracja: 28 Gru 2010, 00:09
Posty: 160
Miejscowość: Jarosław
jeżeli egr jest sprawny to odłączenie/zaślepienie podciśnienia jest wskazane bo najszybsze, przy niesprawnym tylko blacha pomiędzy egr a blok albo fabryczne części z silnika bez egr. Moje spostrzeżenie bez egr i kata nexia strasznie dymi i przy odpalaniu czuć benzynę w spalinie, jednak jest znacząca poprawa pomiędzy niesprawnym egr i zapchanym katem a bez nich. przy zapchanym kacie zresztą to nie da się jechać


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 1   [ 11 posty(ów) ]


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 76 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

projekty kuchni warszawa szafy stolarz