chciałem wam opisac procedurę wymiany sprzęgła może komuś się to przyda
1.odkręcamy u dołu skrzyni dekiel blaszany 4 śrubki klucz 11
2. potem zakładamy 3 klamry blokujące docisk (klamry można sobie zrobic samemu z mocnej 2mm blachy
3. unosimy lewą stronę auta i odkręcamy koło potem demontujemy osłonę plastikową skrzyni
wreszcie mamy na wierzchu dekiel skrzyni który także trzeba otkręcic (klucze 11 i13 )
4.następnie wyjmujemy zabezpieczenie i wkręcamy śrubę mocującą wałek sprzęgłowy ,
w miejsce tej śruby wkręcamy drugą dłuższą śrubę z podkładką która nam posłuży jako ściągacz w połączeniu z łapką ,wyciągamy wałek 6cm
5 . następnie odkręcamy docisk sprzęgła i wyciągamy go do dołu razem z tarczą
6 .teraz odkręcamy śrubę mocującą widełki i zdejmujemy łożysko oporowe
7.tak wygląda docisk po 170 000 km
8,przy pomocy prasy wciskamy docisk i zakładamy klamry dzięki którym piórka docisku nam nie wstają i mieści nam się docisk do włożenia w otwór
9.smarujemy łożysko i jego prowadnice a także łape i jej plastikowe tulejki
10.śrubę mocującą widełki wkręcamy na specjalny klej żeby nam się nie odkręciła
11.blokujemy siłownik żeby nam nie zawadzały widełki z łożyskiem przy wkładaniu docisku z tarczą
12 wsuwamy wałek i dokręcamy docisk stopniowo dookoła
13. mątujemy śrubę i zabezpieczenie wałka
14 zakładamy nową uszczelkę lub ją dorabiamy z kryngielitu lub kartonu
15. sprawdzamy stan oleju . (do wymiany sprzęgła nie potrzeba spuszczac oleju ,nic nam nie poleci po odkręceniu dekla skrzyni )
16 czas potrzebny na wymianę to 2 godziny
po wymianie pedał sprzęgła chodzi bardzo lekko
17 koniec